Avatar billede tsl77 Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:32 Der er 2 kommentarer

oprette kontaktpersoner m.m i det Global kontaktpersonarkiv

Jeg sidder pt. og kigger på muligheden for at oprette alle vore kontaktpersoner; kunder, leverandører osv. i det globale kontaktpersonsarkiv på Exchange 2003.

I øjeblikket har vi alt liggende på e-mails, visitkort og andet.

Er der nogen forslag til hvordan dette gøres?

Mvh

T
Avatar billede maagen Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:18 #1
Jeg ville nok vælge at ligge en adresse bog mere i en public folder som en eller flere brugere kan administrere og så vælge at det skal være en outlook adressebog. (Højreklik på den, vælg egenskaber og på fanen outlook adressekartotek sættes der hak i at denne skal bruges.)

Alternativt skal du oprette brugerne som kontakter i AD'et men så er det jo administratoren der skal administrere dette.
Avatar billede karser Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:28 #2
Det behøver ikke at være administrator der skal administrere Contacts i AD.

Du kan oprette en OU og deligere rettigheder til den/de bruger(e) som skal kunne oprette/redigere Contacts.

Proceduren er som følger:

1. Opret en OU
2. Højreklik på OU'en og vælg "Deligate Control"
3. Vælg den/de bruger(e) der skal have skriverettigheder i mappen.
4. Klik på de rettigheder de skal have (Evt. kun oprette, eller kun ændre)
5. Lav en MMC konsol som har AD users & Comp. oggiv det til pågældende bruger(e).