Avatar billede vuptidk Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

sort skærm under installation

Hej.
Det drejer sig om en Harman/Kardon HP Pavillion zv 5000.
Den havde nogle problemmer med at tastaturet ikke virkede ordentlig, sikkert efter at jeg kom til at spilde noget kaffe ned i tastaturet, sikken én idiot, jeg kan lige så godt selv sige det *s*.

Men jeg ville så installere et nyt styresystem på maskinen, men under installationen er der jo nogle steder, hvor man skal skrive nogle ting, nogle gange lykkes det at skrive lidt, men endnu flere gange måtte jeg ty til en genstart.

Under den sidste genstart kom der så bare ikke noget skærmbillede, BIOS kan jeg heller ikke se blive læst ind, men jeg kan tydeligt hører at maskinen arbejder.

Havde jeg bare tænkt mig lidt mere om og havde ventet til jeg havde et USB tastatur, surt.

Men jeg ville blive helt vildt glad, hvis der skulle være én eller anden der kan hjælpe mig ?

Der ligger 100 Point og venter.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:42 #1
Dvs. der vises SLET ingen ting på skærmen ?
ER skærmen tilsluttet korrekt ?
Har du prøvet SKÆRMEN på en anden putter ? (Bare for at dele problemet på midten)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:48 #2
sådan som jeg ser det er det dit tastatur der volder problemer.
WinXP er meget sart med hardware der ikke fungerer rigtigt, så lån et andet tastatur og prøv så igen.
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 13:41 #3
Lyder unægtelig som at andet end kun tastatur har fået væske, hvilket ikke er godt.
Avatar billede vuptidk Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:19 #4
Det underlige ved det, er, at der intet har været i vejen med skærmen før nu.
Skærmen var ikke problemmet som skulle laves, jeg skulle bare installere et nyt styresystem og under den sidste genstart kommer der intet skærmbillede, heller ikke BIOS kan jeg se blive læst ind.

Til majsmarken : hvordan tilslutter jeg én skærm fra en bærbar over til en anden pc eller bærbar ? men jeg kan slet ikke se, at problemmet skulle være at skærmen pludseligt ikke virker under en installation ?

Til retaxes : jeg synes at det virker meget mærkeligt, at tastaturet skulle have med skærmen at gøre, der var intet i vejen med skærmen før jeg installere xp.

Jeg skylder måske at sige, at den har kørt 1½ måned, efter jeg tabte koppen og det eneste problem der var, at når man skulle skrive i f.eks. word, virkede tasterne nogle gange og nogle gange ikke ? så det virker egentlig heller ikke som om at det skulle have med kaffen at gøre, når det virker nogen gange og nogen gange ikke, eller hva ?

Jeg lavede omkring 20 genstarter, inden skærmen slukkede ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 14:22 #5
følgeskader af væske kan nemt komme efter noget tid, har oplevet det MANGE gange (som mobiltelefoni tekniker, dog er telefoner knap så holdbare som en bærbar er, men den har absolut ikke godt af væske), og du kan ikke teste skærmen på en anden computer
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:26 #6
prøv at koble tastaturet ud, hvis du kan komme ind i bios (reset den)

Da WinXP kom i sin tid havde jeg voldsomme problemer under install. den gik simpelthen i stå. Det viste sig at tastaturet var problemet og med et andet kunne jeg fuldføre install.

Når den gik i stå kunne jeg ikke svare på de spm. der kom op på skærmen.
Avatar billede vuptidk Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:18 #7
retaxes, jeg kan ikke komme ind i bios uden skærmbilled ?
men mener du så derimod, at hvis jeg tilslutter et eksternt tastatur, at så vil der komme et DOS billede frem på skærmen ?
Har du screem brille nogen mening om det eller er der andre der har erfaringer med at tastaturet "stjæler" DOS skærmbilled ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 15:23 #8
Mit umiddelbare bud er desværre at den er væskeskadet, og det er tvivlsomt at den kommer til at spille igen (optimalt ihvertfald), men håber da (for en gang skyld) at jeg tager fejl *S*
Avatar billede vuptidk Nybegynder
13. oktober 2005 - 15:48 #9
Ja, jeg tror desværre du har ret screem brille.
Synes bare det lyder fuldstændigt vanvidigt, at skærmen går ned under installationen, for det var jo slet ikke det, der var problemmet.
Sikke noget lort, skal sgu aldrig have en bærbar (det var min datters, så nu skal jeg skaffe hende en anden, shit), nej, en stationær maskine, hvor delene er skilt fra hinanden er at foretrække, i hvert fald lige nu *s*.

Kunne man måske have reddet den, hvis jeg havde brugt et eksternt tastatur ? who noise.

screem brille, jeg vil godt give dig de 100 point, selvom problemmet ikke klaret, men du var den mest seriøse af jer 2 synes jeg. No hardt felling, retaxes.
Men hvordan giver jeg point til dig ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 15:51 #10
der er en lille mulighed, og det er at få en der har rodet med væskeskadede produkter før til at kigge på den, måske kan den reddes (men du skal ikke regne med man kan udrette mirakler.
Avatar billede vuptidk Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:00 #11
Jeg kender desværre ikke én der kan sådanne ting, men vil selvfølgelig ikke smide den ud, man ved jo aldrig om den pludselig virker af sig selv *s* ?
Jeg lukker spørgsmålet nu, men tak for "hjælpen" *s*.
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 16:02 #12
hvor i landet er du fra ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:27 #13
jeg skulle måske ha' lagt et svar, jeg var jo først med min formodning om at det kunne være tastaturet, men jeg kan jo ha' taget fejl ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 16:30 #14
tror bare ikke det er tastaturet, men elektronikken i selve computeren, der er problmet (selv med et defekt tastatur vil der komme bilelde på skærmen)