Avatar billede royo Nybegynder
18. april 2001 - 16:07 Der er 3 kommentarer

Paradox tabel skal sammenkædes til en en Access 2000 database

Når jeg prøver at sammenkæde/impotere en paradoxtabel til en database i Access 2000 får jeg fejl? I retning af fejl i tabelformatet. Hvordan løses dette problem?
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
19. april 2001 - 17:51 #1
Har du kun tabellen i tabelformat? Hvad er en paradoxtabel?

Hvis alt andet kikser kan du altid lave cut and paste!
Avatar billede madammim Nybegynder
24. april 2001 - 09:24 #2
Min erfaring er at fejl i tabelformattet typisk skyldes at importmoteren kun forventer kolonnenavne på op til 8 bogstaver og uden æø og å.

Du kan evt. prøve at ændre overskrifterne.
Ellers er det enkleste at eksportere tabellen fra paradox til excel eller en ren tekstfil og dernæst importere denne.

Avatar billede terry Ekspert
25. april 2001 - 14:44 #3
Even though you can select a paradox file type when importing or linking, you still need to install the Paradox ISAM driver. This is found in the Office 97 ValuPack. I assume that this is also the case for Access 2000