Avatar billede michael_f Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

port 25 er lukket

Jeg sidder bag en firewall og port 25 er lukket. Jeg ønsker at opsætte en mailserver. Kan jeg få mail programmet til at bruge et andet program til at sende fra end port 25?
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 13:47 #1
ja sagtens, men problemet er at andre mail servere ikke vil komme i kontakt med din server, så du skal have åbnet for port 25 (andre mailservere prøver kun på port 25)
Avatar billede michael_f Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:53 #2
Ok hvad gør jeg så hvis jeg skal bruge port 25? Kan jeg snyde firewall til at tro at det som kommer fra min port 25 faktisk kommer fra port 80, og kan kommunikationen så forløbe uden problemer?
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 13:55 #3
hvorfor ikke bare åbne for port 25 ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 13:56 #4
eller er det fordi du sidder på en TDC linie ? (der skal man bruge smarthost, og backup mx record)
Avatar billede michael_f Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:57 #5
ja sidder på en tdc linje. Hvad gør jeg så?
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 13:59 #6
backup mx record skal være backup-mx.post.tele.dk (hvor den primære peger på dit internet domæne navn) smarthost er TDC smtp server
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 14:09 #7
backup MX skal rettes i den DNS server som varetager dit domæne, smarthost angiver du i dit mailserver program
Avatar billede henrikchr Nybegynder
20. april 2006 - 13:22 #8
eller du kan bare opgradere din bredbånds forbindelse til en professional, der er der ingen porte lukket