Avatar billede mothail Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Email til SMS

Hej
Før i tiden kunne man sende emails til mobil telefoner med <mobilnr>@udbyder.dk

Kan man stadig det? jeg tænker specielt på telia..
Men til andre udbydere ville også være rart, hvis nogen skulle kende deres adresser?
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 13:21 #1
email til sms hos telia XXXXXXXX@gsm1800.telia.dk (og det virker endnu hos netop telia den anden vej kan jeg dog ikke huske nummeret SMS´n skal sendes til, men mener det er 1010, ihvertfald noget med 10 *G*)
Avatar billede darth-domino Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:33 #2
Hmmm..... troede det bliev lukket ned!

Se evt:
http://www.html.dk/scripts/asp/00004/

Udpluk:
  strMobilix  =  "@sms.mobilix.dk"
  strSonofon  =  "@note.sonofon.dk"
  strTelia    =  "@gsm1800.telia.dk"
  strTDC      =  "@sms.tdm.dk"
  strTelefona =  "@sms.tdm.dk"
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 13:41 #3
Telias kører endnu, TDC / Sonofon har stoppet den servise
Avatar billede mothail Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:51 #4
Screem_brille > Sikker på at telia's virker? synes ikke jeg kan få det til at køre!?
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 14:18 #5
det er ikke længe siden jeg har brugt det, men skal ikke kunne udelukke at den service er lukket ned (ihvertfald lige nu) måske pga sammenlægningen af Telia og det gamle orange net, for her virker det tilsyneladende heller ikke lige nu (så er det ihvertfald noget forsinkelse på)
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 16:28 #6
har lige modtaget min test email til SMS så ja er 100% sikekr på det virker ;)
Avatar billede mothail Nybegynder
12. oktober 2005 - 17:14 #7
Hmmm... Er ikke sikker på det virker ved mig...
Jeg fik mit nr. ved telia, gik så med nummeret over til orange, som så er blevet til telia...
Kan være at det er derfor det ikke virker for mig...
Avatar billede screem_brille Novice
12. oktober 2005 - 17:18 #8
ved ikke hvordan det er hvis der er et gammelt orange nummer, men med telia virker det (og det vil de gamle numre nok også komme til eftersom kunderne bliver      flyttetover i telia´s kundedatabase, meen ellers kontakt telia, og hør hvad d kan gøre hvis det er noget du virkelig har brug for)