Avatar billede coolmike Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scan ti lfil - SBS 2003

Jeg har en nyopsat SBS server der kører stort set default hele vejen igennem.

Jeg har også en flot stor Toshiba eStudio 3511 der printer fint via serveren. Denne maskine har en funktion der hedder "scan til fil" som jeg bare ikke kan får til at virke.
SBSen har lige været crashed pga noget disk halløj og før det virkede det fint. Eneste forskel er at nu er der SP1 på serveren.
Toshibaen vil koble op via SMB og man skal angive admin bruger og password - meget simpelt og testet 200 gange. Man skal angive en netværkssti og den er både testet med ip adresse og maskine navn men uden held.
Everyone og administrator har fulde rettigheder på sharet.

Jeg kan sagten koble op til sharenavnet via en pc uden for domænet.

Jeg tænker på om serveren kan spærer for et eller andet evt. via SP1. Eller om jeg mangler at installere en funktion eller ???? Toshiba support ved ikke engang hvad en sharet mappe er så der var ikke så meget hjælp at hente :-(

Jeg håber nogen har prøvet noget ligende og ligger inde med et par guldkorn :-)

På forhånd tak

Coolmike
Avatar billede karser Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:16 #1
Måske skal du give "Anonymous" adgang til sharet! Din printer/scanner logger næppe på domænet og den er påkrævet (ved default share permissions) da default er "Everyone" som ikke inkluderer Anonymous!
Avatar billede coolmike Nybegynder
13. oktober 2005 - 09:24 #2
Nææ det virkede desværre ikke. Men jeg angiver jo også domæne og admin bruger og password i kopimaskinen så den er jo ikke specielt anonym.
Avatar billede karser Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:22 #3
okay!

Har du kigget på både SHARE og NTFS permissions?

Prøv evt. at kigge på din Security event log på serveren, og se om der står noget i retning af "Access Denied" eller "Unknown username or bad password"
Avatar billede rough Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:31 #4
Du skal disable SMB signing, følg denne vejledning så spiller det

Start Registry Editor (Start – Run –  Regedit).
2.    Locate and select the following key in the registry:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\
Service\lanmanserver\parameters
3.    Double-click the RequireSecuritySignature value, type 0 in the
Value data box, and then click OK.
4.    Double-click the EnableSecuritySignature value, type 0 in the
    Value data box, and then click OK.