Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 15:51 Der er 24 kommentarer

Musik Program

Hej jeg skal bruge et program til at lave musik på, det skal vær et program hvor jeg kan lave Theckno (jeg hved ikke om det er rigtigt stavet) og det skal også kune lige lyd på fra en rigtigt Guitar og det må også gerne vær på dansk eller et meget enkelt program da jeg værken staver eller læser så godt, men jeg kan ikke gør for det *S*:O)
er der ikke en  som der kan hjælpe mig
det skal også vær gratis

Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 15:53 #1
ejay eller FruityLoops 3
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 15:54 #2
ok kan du ikke komme med et link ellers hjælper du mig ikke så meget
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 15:56 #3
de skal KØBES men måske finder jeg en demo senere, har du en e-mail ?
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 16:02 #4
ja men er der så ikke et sted hvor jeg kan hente det fra
jeg er ligeglad med om det er lovligt  eller ej
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 16:03 #5
ja semo@ofir.dk
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 16:06 #6
Jamen det er jeg og eksperten ikke, herinde overholder vi reglerne !!!
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 16:09 #7
ok det er bare heldt ok jeg finder det et andet sted smrteRØV
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 16:10 #8
du har måske ikke en Mp3 file ? det har du måske ikke ?
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 16:12 #9
7-9-13 (jeg banker også lige under boret og spøtter over venstre skuller)  jeg kender ikke en i nu der IKKE har det ..!
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 16:12 #10
kloven
Avatar billede ram2 Nybegynder
18. april 2001 - 19:02 #11
:o)
Avatar billede lennart Nybegynder
18. april 2001 - 20:19 #12
fruty loop kan du finde her http://www.fruityloops.org/
Avatar billede master_nemo Nybegynder
18. april 2001 - 21:50 #13
her kan du downloade en demo a fruityloops...
http://www.fruityloops.net/demos/FruityLoops301_Demo_Install.exe det er det nyeste :o)

/MN
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. april 2001 - 11:18 #14
al makt te di orblinne
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
22. april 2001 - 19:24 #15
FastTracker II

et af verdens bedste musik programmer

men bliv ikke overrasket det er i dos og er MEGET gammelt, men d r GODT! Tro mig, d tar bare et stykke tid at sætte sig ind i d!

[p.s.  Theckno saves: Techno]
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
22. april 2001 - 19:24 #16
undskyld > Saves = staves
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
22. april 2001 - 19:26 #17
men nogen gange kan d ikke kører på for hurtige coms.

men d r 1 forsøg værd
Avatar billede mindplay Nybegynder
29. april 2001 - 15:45 #18
Den klart bedste tracker til windows i øjeblikket, er MadTracker2 (MT2) - jeg er selv gammel FastTracker-mand (FT2), og selvom det VAR et af \"verdens bedste musik programmer\" for en del år siden, må vi nok se i øjnene at de fleste forventer LIDT mere end et gammelt DOS program, der ikke engang understøtter stereo samples! ;)

MadTracker er shareware (den uregistrerede version kan ikke exporte til WAV filer, men det er den eneste begrænsning) - du kan få det her:

http://madtracker.i4music.net/

MadTracker har indbyggede effekter, hvilket er en stor fordel - desværre manglede den en god Reverb effekt (rumklang), så den har jeg selv lavet, som et plug-in til MadTracker - den er også gratis, du kan hente den her:

http://www.mindplay.dk/mpreverb

Hvis du vil til at lave musik, seriøst, skal du nok købe en licens til MT2, men den er heldigvis også latterligt billig! :)

Hvis en tracker er lidt for teknisk for dig, og du går helt i koma over alle de tal der flyver rundt på skærmen, så tjek Orion:

http://www.sonic-syndicate.com

Du kan downloade en demo-version, der ikke kan gemme, og ikke kan exporte til WAV - Orion er et komplet studie i software, med alt fra sequencer og mixer, til effekter og synthesizere, indbygget i programmet, og til en MEGET rimelig pris. Det er i øvrigt også noget jeg har været med til at lave, så det skal jeg jo sige! ;) ... men der ER faktisk mange der siger, at de synes det er bedre end f.eks. Propellerheads\' Reason, ikke mindst når man tænker på at vores program kun koster en tiende-del af Reason - der ligger et fact-sheet hvor de to produkter bliver sammenlignet her:

http://www.pc-loops.com/dx/orion_reason_comparison.htm

Hvis du har lyst, kan du tjekke noget af det musik jeg har lavet (det meste, faktisk) her:

http://www.mp3.com/mindplay

Det hele er lavet med MadTracker, så kan du selv høre hvad det kan bruges til - det meste af det er \"Theckno\", hihihi! ;)

God fornøjelse :)
Avatar billede mindplay Nybegynder
29. april 2001 - 15:48 #19
(det er i øvrigt løgn, det er ikke det HELE, der er lavet med MadTracker - nogen af de meget gamle numre på siden er lavet med FastTracker II, og samtlige numre er i øvrigt mastered i Sound Forge bagefter)

Sound Forge 5.0 styrer ALT:

http://www.sonicfoundry.com/products/NewShowProduct.asp?PID=426

Og det er SAGTENS de 1000,- værd, som det koster - langt om længe fik de sænket prisen til et niveau, hvor selv hobby-musikere som mig selv kan være med - tak til Sonic Foundry! :)
Avatar billede mindplay Nybegynder
29. april 2001 - 15:49 #20
(Et par enkelte, ældre numre er også lavet med Buzz, men det ville jeg nok holde mig fra som nybegynder, det er IKKE for børn ;)

http://www.buzz2.com/
Avatar billede morten.b.k Nybegynder
04. maj 2001 - 09:42 #21
Du kunne bruge EJAYDANCE SPECIAL EDITION.
Der er der indspillet en masse lyde og dem kan du bruge.
Avatar billede mindplay Nybegynder
04. maj 2001 - 10:04 #22
jeg ville nu ikke gå så vidt som til at kalde eJay for et \"musik-program\", det er nok snarere et \"remix-program\" ... men okay, man skal godt nok være idiot, hvis man ikke kan lave noget fedt i eJay - man skal bare huske bagefter, at man når man blærer sig med \"det fede musik, man har lavet\", så er det i virkeligheden nogen andre, der har lavet det. Du bliver aldrig musiker med loop-composere som eJay - du bliver allerhøjst remixer.

Nej, jeg har ikke ret høje tanker om folk, der bruger loop-composere, og kalder sig for musikere. At lave musik, handler jo om at være kreativ, det handler IKKE om bare at genbruge. Det er så min mening - jeg ved godt at de fleste folk, der bruger loop-composere bliver sure på mig, når jeg siger det, men mon ikke mest det er fordi de føler sig lidt truffet? ;)
Avatar billede wolfen Nybegynder
07. december 2001 - 22:40 #23
Hey

Du skal bruge cool edit 2000 det er rimeligt godt men nok ikke det bedste. jeg har lavet et par numre de var da udemærket try it :)

>Wolfen<
Avatar billede mindplay Nybegynder
08. december 2001 - 17:16 #24
Nu er Cool Edit jo ikke et musikprogram, men en sample editor. Hvis du skal bruge en sample editor også, vil jeg anbefale Sound Forge - ikke Cool Edit, som er et gammel shareware program, og nok ikke lige sagen for en begynder.