Avatar billede fibs Novice
12. oktober 2005 - 10:19 Der er 3 kommentarer

Flash og ssi - Kan man det her?

Er igang med en side - Den er lavet med:

topbillede (Flashanimation), under topbilledet en vandret menu og
derunder selve siden. Toppen (menuen og topbilledet) er en indskudt

side (SSI). Og det er også ok, men nu kommer problemet:

Hvergang man vælger et punkt i menuen og skifter side genloades også toppen og dermed flashanimationen!

Kan man få en ssi side, i det her tilfælde toppen, til kun at blive indlæst ved forside og kun der - uden frames?

Fibs
Avatar billede cpufan Juniormester
12. oktober 2005 - 11:23 #1
nej, da du gør det uden frames, indlæses der jo et helt nyt dokument
for hvert klik, at så noget af indholdet er det samme, kan browseren jo ikke vide på forhånd. (det gør rammer).
men da det ligger i temp-mappen på klienten vil det ikke tage lang tid at loade.
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:33 #2
Kun hvis du udskriver og indlæser indholdet på siden med javascript og xmlhttp - men det er en større og ret avanceret løsning...
Avatar billede fibs Novice
18. oktober 2005 - 07:37 #3
Realoade fra tempmappen, ja, men ville gerne omgå denne reload. Svar b: Findes evt. en guide i den tøsning nogen steder på nettet?

Fibs