Avatar billede coder Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gem objekt i .NET CF??

Hey,

nogen der ved om det er muligt at gemme et object i en fil med .NET Compact Framework?

Ala IFormatter og Serializable i standard framework'et?

Tak!
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:02 #1
kan man ikke gøre det samme i .NET CF ?
Avatar billede coder Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:52 #2
nope - ik noget der hedder IFormatter...
Avatar billede new_user Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:54 #3
binær serialisering er fjernet i .NET CF, noget performance overvejelser så IFormatter kan ikke bruges. Du kan dog i web services serialisere objekter til xml så man kan sende objekt data men serialisering som du leder efter er fjernet. tjek

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dv_evtuv/html/etconcomparisonswithnetframework.asp
ovenstående link kan du se forskelle på de 2 frameworks. Tjek punktet serialization i tabellen

ellers tjek http://msdn.com - der er en masse om .NET CF

Alternativ kunne du overveje om der er andre måder du kan gemme dataene på end binær serialisering. fx kan xml bruges
Avatar billede coder Nybegynder
10. juni 2006 - 21:03 #4
luk
Avatar billede coder Nybegynder
10. juni 2006 - 21:04 #5
.