Avatar billede luttichau Nybegynder
18. april 2001 - 15:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Application variable?

Jeg skal til at kreere en lille chat og så sad jeg og ledte efter en php pendant til ASP\'s application variable for at undgå at skulle bruge en tekstfil eller en database som buffer for chatten, findes der er sådan?
Avatar billede jd Nybegynder
18. april 2001 - 16:29 #1
Tror det ikke, men kan du ikke lige forklare lidt mere præcist hvad ASP\'s application variable kan?
Avatar billede luttichau Nybegynder
18. april 2001 - 16:30 #2
Den er lidt lissom en session variabel bortset fra at den deler den information den indeholder mellem alle brugerne...
Avatar billede jd Nybegynder
18. april 2001 - 16:35 #3
Nej, desværre. Sådan en har PHP ikke.
Du må gemme i .txt eller DB.
Avatar billede luttichau Nybegynder
18. april 2001 - 16:36 #4
Jamen så er php jo noget skod.. nej.. ok..
Avatar billede jd Nybegynder
18. april 2001 - 16:38 #5
Hehe... jeg kan godt se at det ville være smart med en application variable i PHP - men til gengæld har PHP jo så mange andre fordele :)