Avatar billede zonqui Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:56 Der er 7 kommentarer

Vurdering af PC

Hejsa,

Da jeg overvejer at købe en bærbar, vil jeg gerne af med min stationære, da jeg føler jeg vil have større glæde af en bærbar.

Jeg har brug for et bud på hvad min maskine er værd, hvis/når den skal sælges.

Den skal sælges uden skærm,mus og tastatur.

Den består af fælgende dele:

CPU: 3,0NW (Clocket til 3,7 stabilt).
Mobo: Abit IC7-MAX3
GFX: HIS X800 XT PE IceQ II VIVO (1 uge gammelt)
RAM: Corsair 2*256 PC4000
PSU: Antec 480W True Blue
Kabi: Modificeret CM Stacker m. Cross Flow Fan (Har taget nogle popnitter ud, samt lavet hul i toppen, hvor jeg har en dual radi monteret)
Køling: Asetek K12A-L30 (cpu og chipset. har for nylig købt helt ny pumpe, slanger og radi)
Harddisk: 200GB Samsung Spinpoint S-ATA II
Drev: DVD/CD brænder.

På forhånd tak.

Mvh Morten
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:59 #1
4-5 tkr maks
Avatar billede zonqui Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:12 #2
Ehm.. Læs GFX 1 uge gammelt. ved det falder i pris, da det er brugt, men synes selv det er for lidt, da det alene fra nyt er 3200,- værd

ved godt jeg bad om hjælp, men synes måske det er lidt undervurderet eller er jeg bare for optimistisk?

mvh Morten
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:17 #3
Problemet er med brugte maskiner, er at værdien er ikke så stor på dem. Samtidig har du lavet lidt ændringer i kabinettet, det gør en køber nervøs. så ok måske lidt mere end 5 tkr. men jeg tvivler selv på meget mere. Folk der vil ofre den størrelsesorden, køber formodentlig hellere en ny maskine.

ev
Avatar billede zonqui Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:34 #4
ja okay. men årsagen til dette "case-mod" er jo netop at give mere effektiv køling, hvis køber vil ha det, samt vand er lydløst (mere eller mindre).

Harddisken er også temmelig ny (mindre end et ½ år).

Mvh Morten
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2005 - 21:17 #5
Er også enig i de 4-5 K max.

(Du skal nok lige sætte den ned i clock - det plejer nemlig at trække fra i købspris når den skal sælges ;))
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2005 - 00:41 #6
prøv og slå stumperne op på www.edbpriser.dk eksklusive kabinettet og vandkøling som er
"tilpasset"

så tag halvdelen af det, fordi folk vil normalt aldrig giver mere end halvdelen
for brugt
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
16. juni 2007 - 01:11 #7
hey ved godt det her er et gammelt link men men er den der pc stadig til salg?