Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:49 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Ingen opstart efter skift af bundkort

Hej
Jeg har fået mig et seriøst problem! Jeg har netop anskaffet mig et nyt bundkort (Asus P5RD1-V Deluxe) med tilhørende cpu (Intel P4 3Ghz model 630), og har installeret disse i min computer. MEN! Det virker bare ikke! Når jeg tænder computeren begynder det hele at køre, men der kommer ikke noget op på skærmen. Og at dømme efter lydende fra cd-rom mv. lyder det som om computeren "genstarter" med ca. 5 sec mellemrum.

Jeg har ærlig talt ikke den ringeste idé om hvad jeg kan gøre. Jeg har prøvet at fjerne alle "ekstra" ting (USB tilslutninger, lydkort osv), ja jeg har sågar prøvet at fjerne ram, harddisk og cd-rom drev men ingen af delene har ændret på computerens besynderlige opførsel.

Jeg håber virkeligt at der er nogle der har nogle tip til hvad jeg kan gøre - tak!!!!! (PS - gerne hurtigt!)

Jacob
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:54 #1
Tjek ram og gfx kort... Den slukker ikke vel? Kun genstart?
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:57 #2
Har checket ram og har slet ikke grafikkortet i nu. Bruger bare det onboard. Nej den slukker ikke, og den eneste grund til jeg tror den genstarter er, at det lyder som det samme "mønster" i lydende fra harddiske og cd-rom med jævne mellemrum
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:57 #3
har du installeret nyt styrersystem..?

hvis ikke skal du lave en repair..start op på xp-cdén..osv..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:59 #4
check med manual - nogle asus - kort forlanger ram i B1 -slottet for at kunne virke.
(Slot 3).
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:01 #5
man kan også vende blæseren på cpuén forkert, el. stikket fra blæseren.. blæseren kører, men bundkortet registre det ikke..??
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:05 #6
-bartfreak: Jeg får ikke engang skærm, så det bliver lidt et problem.

halvamatoer: Ok, jeg kan ikke se det i manualen, men nu har jeg prøvet alle 4 slots uden held :(

-bartfreak: ?? Jeg tror ikke jeg kan vende stikket til blæseren forkert? Der er sådan nogle "tabs" på der gør at det kun kan vende én vej
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2005 - 18:08 #7
Pil bundkortet ud, prøv at samle det hele på bordet, læg evt bundkortet på kassen det kom i.
Se om det så vil køre.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:10 #8
den kan sidder begge veje..O)

Kn du starte op på en cd el diskette.. xp-cdén feks..??
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:13 #9
bartfreak: Nix - hele mit problem ligger (indtil videre!) i at jeg ikke engang får noget op på skærmen :( Den forbliver "slukket" selvom computeren starter.
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:13 #10
bart læs lige hans spørgsmål igen. Der kommer INTET billede på skærmen, så nej han kommer ikke ind i windoze. Og normalt er der ben på sådan et blæser stik så det kun kan sidde den ene vej. Og hvis man hypotetisk alligevel havde vendt strømmen så blæseren blæste den forkerte vej, ville hans PC sandsynligvis slukke pga overophedning. P4 3.0 er jo ikke den koldeste cpu i hele verden...!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:19 #11
.. intet billede overhovedet... tryk grafikkortet ordentligt ned (det skal bankes ned..O) )..og check om der skal ekstra strømstik i..
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:23 #12
BART læs nu hans spørgsmål!!!! Grafikkortet er onboard!!! Og al bankning på bundkortet er en meget dårlig idé...
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:23 #13
Jeg HAR intet grafikkort i :S Bruger onboard!:

"Har checket ram og har slet ikke grafikkortet i nu. Bruger bare det onboard"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:25 #14
sorry.. men rolig nu..'lol'... ps: fik ikke svar fra kommentar,.-> 11/10-2005 17:57:41

det har en del at sige... hvis de ikke er installeret nyt styrersystem el. andet, vil kortet evt. bruge forkert grafikdriver m.m..
Også er det derfor det ikke virker.O)
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:30 #15
Ok, men burde kortet ikke i det mindste vise mig noget bios??? Også selvom jeg ikke har styresystem på? Ja sågar selvom jeg ikke havde HD på ville den vel komme op og fortælle mig at den ikke kunne læse fra den? Jeg har en gammel xp-pro på hd'en som jeg skal have fjernet når jeg engang får lidt billede. Har også en xp-pro boot cd som jeg har tænkt mig at fodre den med når jeg kan. Men lige nu får jeg jo ikke ligefrem mulighed for nogle af delene??
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2005 - 18:31 #16
Prøv dette: 11/10-2005 18:08:20
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:33 #17
med hvad har du prøvet..?

hvis du vil ha´ det til at virke, så prøv det foresloget..O)
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:39 #18
Ok. Det kan godt være jeg udtrykker mig lidt uklart, men jeg skulle da mene at jeg har beskrevet ca. alt hvad jeg har prøvet. Jeg har godt nok ikke prøvet fromsej's forslag om at samle det på bordet i stedet for i kabinettet, men det ender jeg jo nok med at gøre (selvom jeg ikke helt kan se den store forskel). Men så får jeg da i det mindste checket kabler osv igen.
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:40 #19
Ja og eventuelle stel forbindelser...
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:52 #20
Hvad med din system højtaler ,hvad giver den af bip??????
det er meget vigtigt at monterer den da du vil få en eller
melding om problemmet(antal bip)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:55 #21
go´point´e..O)
check det her..hvis,.-> http://www.bioscentral.com/postcodes/amibios.htm
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:58 #22
Ja, den er monteret. Der kommer et svagt bip ved opstart (og genstart), men det plejer den også at gøre. Tror faktisk det er cd-rommen der siger det. Ellers er der ingen lyde. Det er godt nok til at få lange, ja ok, af :|
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:25 #23
Ok, nu har jeg boardet ude "i det fri" og effekten er stadig den samme - INGEN! Ingen fejlmeddelelser, ingen obskure lyde eller noget. Bare sort skærm. Temmeligt væmmeligt
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:27 #24
og du kan stadig ikke kome i bios,,.??

det lyder som et defekt kort..O/
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:32 #25
Nix stadig intet skærmbillede :( Ja, det kunne godt ske. Det var da mindre oplivende... Jeg havde på et tidspunkt et lignende problem med et andet kort (også et asus). Der fik jeg løst problemet ved at indstille nogle jumpere til en anden clockfrekvens så vidt jeg husker. Har bare ikke kunnet finde noget tilsvarende i manualen for dette kort
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:09 #26
Nå, jeg er bange for at jeg må antage kortet som værende defekt :( Jeg sender det ind og ser hvad der sker. Tak for hjælpen anyways. Dem der vil have del i pointene sender lige et svar

Takker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:32 #27
ok..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. december 2005 - 21:43 #28
husk at lukke gamle spm..!! Folk har brugt tid på dig, og din pc-problemer. Også fortjener de i det mindste den kredit, at få lidt point.. eller måske blot et Tak.

hvis du ikke ved hvordan, så marker navnet/navnene med musen, og tryk accepter.o)
læs her hvordan m.m..-> http://www.ebruger.dk/faq/

hvis folk har lagt et svar, så bed om et svar. igen igen...høhø

jul er cool..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. december 2005 - 21:44 #29
~