Avatar billede ahlqvist Praktikant
11. oktober 2005 - 16:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Filer jeg ikke kan slette

Hej

Jeg har en række filer som jeg ikke kan slette. Når jeg højreklikker på dem ser jeg ikke funktionen slet...

Hjælp!
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2005 - 16:03 #1
prøv at slette dem med drdelete
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2005 - 16:03 #2
Avatar billede ahlqvist Praktikant
11. oktober 2005 - 16:19 #3
Det virker hvis jeg sletter dem enkeltvis men ikke hvis jeg vil slette hele mapper ad gangen. Desværre er der en del filer. Hvis jeg vil slette en hel mappe med filer i fortæller programmet mig at den vil slette filerne efter en reboot men dette sker bare ikke.
Avatar billede s_f Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:21 #4
kan du evt. slette dem i fejlsikret? Kan være der er et program det kører og bruger filerne - og at XP derfor ikke tillader du sletter dem.
Avatar billede ahlqvist Praktikant
11. oktober 2005 - 16:27 #5
Jeg vil teste dit forslag imorgen tidlig.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 17:15 #6
hvilken filtype er det ?
Avatar billede ham_selv_superj Praktikant
12. oktober 2005 - 01:54 #7
der er jo  altid shift delete  den virker i 70% af tilfeldene:D
Avatar billede ahlqvist Praktikant
12. oktober 2005 - 10:08 #8
Da det er en computer som er tilkoblet et skolenetværk kan jeg ikke logge på domænet i fejlsikker tilstand. At holde shift nede virkede heller ikke... Nogle forslag? Et eksempel på et filnavn er "logoo.jpeg.vbs"
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2005 - 10:58 #9
er det filmklip eller vbs-script files ?
Avatar billede ahlqvist Praktikant
12. oktober 2005 - 11:19 #10
Det ved jeg ikke... De fylder ikke så meget... Hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede ham_selv_superj Praktikant
12. oktober 2005 - 17:38 #11
selvfølgelig  er der det har da et program der kan det :d  hehe  har lige ledt hdden igennem  det hedder DrDelete  eller me mellemrum  det er simpelt  fylder intet og virker :D
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2005 - 17:56 #12
ham_selv_superj >>  se 11/10-2005 16:03:54  *G*
Avatar billede ham_selv_superj Praktikant
12. oktober 2005 - 18:14 #13
hehe jammen  det er  den bedste udvej udover DOS mode hehe  ( men så god nok ikke han  havde fået programmet angivet :D) jeg undskylder
Avatar billede s_f Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:32 #14
Du kan ikke logge på domæne i fejlsikret, jamen ligger filerne ikke lokalt på din computer - isåfald, kan du så ikke bare logge lokalt på.

Når du siger skolenetværk, kan det være den system admin ikke har givet jer rettigheder til at slette?