Avatar billede fritter25 Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spærre for en enkelt eller flere sider

Hejsa.

Jeg har en Windows 2003 Server + en Windows 2003 Terminal server. Jeg har gjort brug af GPO funktionen. Alle brugere arbejder på min Terminal server. Nu er det bare således, at nogle brugere går på en bestemt side, selvom det er forbudt. Er det ikke muligt at blokere for sider via en GPO?
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 14:37 #1
jo det er det, men ellers kan du i din DNS oprette en ny zone, med det navn som de ikke må tilgå, så kmmer de ikke derind ;)
Avatar billede fritter25 Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:41 #2
Nej, men hvis brugerne er smarte nok, går de jo bare ind via IP adressen. Samtidig skal jeg som Administrator have mulighed for at komme ind på alt + Der er nogle enkelte brugere som gerne må logge derind! Jeg vil langt hellere gøre det via en GPO - Det er nemmere at administrere, hvis jeg vil have flere sider på.
Ved du hvorhenne det gøres i en GPO?
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 14:44 #3
du kan ikke gøre det så nemt med gpo, det nemmeste er emd en firewall (de kan bare benytte en adnen browser så slår GPO ikke igennem mht restriktioner på et område)
Avatar billede fritter25 Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:45 #4
Problemet er, at de ikke kan downloade og installere en ny browser alligevel - så i dette tilfælde ville en GPO virke fint
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 14:51 #5
ok, men kan ikkelige komme på hvordan man kan lave det med en GPO (som er nemmere at administrere end at oprette en zone i DNS)
Avatar billede fritter25 Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:16 #6
Nevermind. Jeg fandt ud af det. Det er selvfølgelig i en GPO, under noget Security, hvor man kan angive instillinger for sites, og om de skal være blocked eller andet!

Spørgsmål er lukket!
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 15:18 #7
den blokerer bare ikke for dem, men benytter maksimum sikkerhed...
Avatar billede leif Seniormester
11. oktober 2005 - 21:52 #8
Du kan installere Enologic som en Proxy server, den kan du så tilføje hos dem der skal være restricted og lade være til dem der ikke skal via GPO