Avatar billede schred Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indmeld bruger i active directory m. opsætning fra lokal profil

Hej

Jeg har tilføjet en ny bruger til vores AD, det er gået fint, og en ny domæneprofil er oprettet. MEN jeg vil gerne at den lokale brugerprofil blev flyttet med, således at alle indstillinger fra den lokaleprofil - installerede applikationer osv. blev flyttet med over.

Er det ikke muligt?

Og i så fald at svaret er Ja - hvorledes gør man det?
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 09:00 #1
det kan du ikke, for ved oprettelse af brugeren i AD oprettes et unikt ID, men du kan kopiere den gamle bruger profil over i den nye (hvis du logger på maskinen med en bruger som har administrator retttigheder)
Avatar billede polle007 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:05 #2
Du kan pille i registry (og sætte NTFS permissions for profilmappen), hvis du ønsker at domænebrugeren benytter samme lokale profil

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

ProfileImagePath under det korrekt SID
Avatar billede schred Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:01 #3
Ved at kopiere bruger profilen ind over, hvordan ser det ud med applikationerne, følger de med?.. Det reelle problem er et Video kort, der er sat op til videoovervågning.. jeg vil gerne undgå at oprette profil og opsætning på dette igen.
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 13:06 #4
først logger du på med den nye bruger, så han kan blive oprettet lokalt på maskinen, så genstarter du, og logger på som admin eller anden bruger med samme rettigheder, så kan du kopiere filerne fra den gamle profil over, og derved få samme settings som du havde før.
Avatar billede schred Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:10 #5
Jepsen - den er jeg med på. Men det mente var, om alle informationerne ligger i profilmappen.. men det vil jo vise sig :-)
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 13:13 #6
ja de er i ens profil, så der burde ikke være de store ændringer fra nu, til bagefter