Avatar billede nemograf Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IE virker ikke efter installation af SP2 !

Hej eksperter..

Jeg har lige opdateret min gamle 700 Mhz maskine fra win98 til XP, og har samtidig også opdateret den med SP2, men efter jeg fik SP2 på maskinen så kan jeg ikke gå på internettet, der er hul ud til internettet via command prompten, men den kan ikke vise siderne via IE.
Hvad skal jeg gøre ??

På forhånd tak for hjælpen..
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 08:54 #1
Prøv at slå firewallen i Windows fra, og om det så virker.
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2005 - 09:03 #2
prøv det første forslag her
http://hcma.dk/tips51to60.htm#no55

Du kan selvfølgelig også prøve de andre..

ellers kan man selvfølgelig mistænke spyware nu du snakker om at det er efter du har installeret sp2
Avatar billede nemograf Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:35 #3
Hvad mener du med at det kan være spyware efter SP2?
Avatar billede nemograf Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:39 #4
<trekkies> det virkede ikke...:-(
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2005 - 09:43 #5
Der er ikke spyware i SP2.. men har du spyware eller virus på maskinen når du installere SP2 så kan det skabe problemer.
Avatar billede nemograf Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:58 #6
ok så forstår jeg.. Jeg har lige formatteret den og det første jeg gør derefter er at opdatere til SP2, men så sker der det at jeg ikke kan gå på nettet mere.Så piller jeg SP2 ud og så kan jeg godt gå på nettet igen...
Avatar billede kalp Novice
11. oktober 2005 - 09:59 #7
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede nemograf Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:04 #8
ok det gør jeg lige i aften.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2005 - 10:40 #9
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 11:40 #10
ville selv først prøve om john_stigers forslag ikke skulle løse problemet.
Det er en af Microsoft erkendt fejl at internettet kan ryge på nogle pc'er i.f.b. med install af SP2, hvorfor de har lavet den patch som john henviser til.
Avatar billede nemograf Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:00 #11
<john_stiger> Det var lige det der skulle til.. Tak for hjælpen. Gider du svare så du kan få points ??
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2005 - 22:06 #12
nemograf >>  bare til en anden gang:
Jeg gjorde følgende:
1: scannede for spyware med Ad-Aware.
2: lavede en diskoprydning (Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning)
3: Downloadede en patch fra MS som kunne genskabe min LAN-forbindelse til internettet, hvis den røg.
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
4: Gik ind på Windows Update og så gik det ellers derudaf uden problemer (bortset fra at jeg sommetider troede at processen var gået i stå - uden grund ) (kører med en rimelig hastighed, hvorfor jeg tog updaten direkte fra MS)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2005 - 22:32 #13
Svar :)