Avatar billede weevil_dk Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:22 Der er 4 kommentarer

Validering min "indgangsbøn" fejler?

jeg brugte denne indgangsbøn for ca 1 år siden.. uden problemer.. den er åbenbart blevet for gammel eller noget! kan i hjælpe mig med at rette den til så den rent faktisk virker?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en-US">
<head>
    <title>Slots Optik</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
</head>
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:35 #1
Iflg. mig selv og W3C's Validator kan jeg ikke se der er noget galt.. Hvor er det valideringen fejler?
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:55 #2
øhh jeg fandt fejlen? Mærkeligt nok, så virkede det ikke, det var fordi jeg checkede filen fra min HDD så prøvede jeg at uppe den til min server og nu kan den sagtens validerer! :P typisk åndsvag fejl..
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
10. oktober 2005 - 23:04 #3
heh.. kender det alt for godt! Har selv gjort det til lang tids ærgelse...
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2005 - 18:55 #4
<ole>

- sådan går det ofte, når man forsøger at bruge ubrugelige standarder  ;o)

XHTML kan stadig ikke anvendes til noget fornuftigt på WWW. Selvom dine XHTML-dokumenter validerer til perfektion, tør jeg sætte 10 mod 1 på, at de parses som dårlig, fejlfyldt HTML ... ikke som XHTML.
Er det tilfældet, generer du jo blot dine brugere unødigt - og de XHTML-versioner, der eksisterer idag er ingenlunde en fremtidssikring  :)

HTML4.01 er stadig den nyeste markup-version, der virker på WWW - så den vil jeg da på det varmeste anbefale dig at bruge  :)

/mvh
</bole>