Avatar billede nemet Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:39 Der er 14 kommentarer

Hvordan cloner jeg to hardiske vha. ghost

HEjsa...

Jeg skrev et spørgsmål her inde for et par dage siden, om at ghost lavet en fejl og at jeg ikk kunne komme videre..
http://www.eksperten.dk/spm/654604

Nu har jeg prøvet at gøre som der blev sagt, men jeg kan stadig ikke få clonet de to hardiske...

Er der en kan guide mig igennem hvordan jeg gør, hvad for en udgave af ghost jeg skal bruge osv...

Jeg skal clone via dos på en Xp maskine...

MvH Nemet
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2005 - 21:47 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2005 - 21:48 #2
hmm... nej det kan du vist heller ikke bruge...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2005 - 21:51 #3
Har du kørt guiden igennem i windows eller booter du på diskette og kører ghost derfra?
Avatar billede nemet Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:15 #4
Jeg har kiggede på hvad de skriver på deres hjemmeside... men det har ikke hjulpet...

Jeg booter disken op, vha af en bootdisk jeg har lavet (format a: /s /q)

/nemet
Avatar billede off-line Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:22 #5
Har jeg forstået det rigtigt. Du har en HD som du vil klone til en anden HD ved hjælp
af Norton ghost? Hvis det er tilfældet forstår jeg ikke hvad du laver i ms-dos,
Når ghost er installeret i windows, gøres det nemt derfra. Eller har jeg misforstået
dig?
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2005 - 22:23 #6
Du skal bruge den/de boot-diskette(r) som genereres indefra Ghost - en almindelig DOS diskette duer ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2005 - 22:26 #7
Er enig med gotfred - muligvis kan det ligge i en version der ikke er kompatibel med XP?

Hvilken version bruger du?
Avatar billede nemet Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:46 #8
Nå ja du har forstået det helt rigtigt.. jeg har to diske den ene ligger der bare windows på, og den anden ligger dern windows med en special opsætning som jeg ikke kan lave... Derfor er det nemmere at clone fra dos, da jeg ikke behøver at flytte så mange diske og da jeg heller ikke har en anden maskine som kan klare det, alstå at hvade 3 hardiske sat til, er jeg nød til at gøre det fra dos... Jeg ved ikke hvad for en version af ghost jeg bruger men jeg tror at den hedder Version: 7.50... Den fylder kun små 600kb...

/nemet
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:58 #9
Det er da ikke noget problem, i windows, at klone fra master til slave.
Hvis du har et problem med 3 HD, tager du bare kablet fra den ene medens processen
foregår. Er det sådan, at du slet ikke har Norton ghost, men prøver at klone alligevel?
Hvis du har Norton Ghost forstår jeg stadig ikke dit problem.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:08 #10
Jeg mente installeret.
Avatar billede nemet Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:52 #11
Jeg har norton Ghost men en ældre version som kun køre via dos'en...Det jeg ikke forstår er at jeg mente ikke at jeg kunne clone den disk hvor ghost ligger på, da den ikke kan clone sig selv mens den køre...

De to harddiske jeg skal clone kommer fra en IBM Think center som er så kompakt at der kun er plads til det den er lavet med, altså jeg kan ikke sætte den anden disk til den da den bruger et andet IDE kable...

Det jeg så har gjort er at jeg har taget de to harddiske som jeg skal clone, en master og en slave, og sat dem over i den anden  helt trejde maskine... Her vil jeg så gerne bruge ghost i dos da jeg ikke behøver at inddrage den masterdisk som sidder i maskinen...

Er det her helt sort, eller er I med på det?

/Nemet
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:22 #12
Ja jeg fik også den opfattelse, at du slet ikke havde ghots installeret.
Du skriver, at din ghost er version 7.5, det kan vist ikke passe og 600kb, det lyder
slet ikke som Norton, med mindre den er fra computernes barndom. Jeg har haft en ghost
version 6, og den kørte fra windows, og jo den kan godt klone sig selv. Jeg tror bestemt dit nuværende kloneforsøg er håbløst. Du skal have fat i et mere moderne program. Altså en nyere Norton ghost ca. 495 kr. eller Acronis True image 9 50$ el. andre.Jeg har selv prøvet True image 9, den kører, ligesom Norton, fra windows uden at boote, og det gik fint.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2005 - 21:14 #13
600 Kb???
hmmm... tror ikke din version er kompatibel med XP.
Der må stå noget i readme.txt til programmet om kompatibilitet og XP...?
Avatar billede thov Forsker
11. oktober 2005 - 23:01 #14
Kan din computer boote fra CD,så hent Hiren's boot-cd med flere klone-programmer.
http://rapidshare.de/files/4430746/Hiren_s.BootCD.7.3.zip.html