Avatar billede rend Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:04 Der er 7 kommentarer

Wake on lan

Hey, jeg har et lidt ældre FJ Scenic T i810 til at stå herhjemmel, den er monteret med et netværks kort der sku understøtte wol og et bundkort der skulle...

kortet er sat i og ledningen tilsluttet til wol "jumperen" på begge, altså både bundkort og netkort.. wol er aktiveret i biosen så alt burde være som det skal...

men når jeg prøver at starte min computer ved at sende en wol pakke sker intet.. det der også under mig er at der ikke er lys netkortet når pcen er slukket...
det er over lan jeg sender pakken, så ved ikke hvor fjelen skulle ligge..
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:09 #1
dobbeltchek din MAC adresse på WOL kortet og det du har intastet. Det er den mest almindelige fejl.
Avatar billede rend Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:10 #2
det er helt korrekt, tager den mac adresse min router har i sin dhcp log (er den samme som når jeg kører ipconfig på computeren)...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:11 #3
har du også checket i power management, i bios..?
Der skal kortet også enables..?
Avatar billede rend Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:17 #4
ved ikke helt hva jeg havde gjort galt, nu fungere det ihvertfald.. mange tak for hjælpen begge.. post svar hvis i ønsker point for besværet..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:20 #5
arghh..hopper over..O)
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:32 #6
Vi krydser fingre for at det bliver ved med at virke :)
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:32 #7
Svar