Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2005 - 19:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Group Policy til bruger

Hejsa.

Hvordan forbinder man en gruppepolitik med en bruger i Active Directory?

Jeg har lavet en, men jeg ved ikke hvordan jeg kan få min computer til at logge på med gruppepolitikken.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. oktober 2005 - 19:55 #1
på domæne niveau vil den slå igennem for alle, så hvis du har editeret en GPO på domæneniveau vil den være aktiv, eller skulle være.

Ellers kan du smide brugeren i en OU, og lægge en GPO ned i den OU som så vil være aktiv for brugeren (anbefales)
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2005 - 21:42 #2
Tak skal du have :)

Kan du smide et svar??
Avatar billede strych9 Praktikant
10. oktober 2005 - 23:16 #3
jep =)
hvis der er mere så må du altså gerne stille uddybende spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2005 - 11:36 #4
Ja, måske, jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvordan man kan ændre i registreringsdatabasen med en GPO?

Måske stiller jeg nogle ret nybegynderagtige spørgsmål, men jeg har aldrig arbejdet med noget lignende før, og jeg har ikke kunnet finde noget uddybende på nettet.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2005 - 11:38 #5
Du kan ikke umiddelbart ændre i registry med en GPO (du kan kun sætte rettigheder). Men i GPO'en du kan definere et logon/startup script som kan lave ændringen.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2005 - 14:07 #6
Okay, det vil jeg prøve så. Tak for hjælpen.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. oktober 2005 - 18:39 #7
til registreringsdatabasen:
Lav en google søgning eller kig i dokumentationen efter "administrative templates" eller "adm templates".

Principielt laver GPO'er ikke andet end ændringer i registreringsdatabasen. Med en administrative template kan man få lov selv at lave sin egen custom GPO. Microsoft har en reference over det script sprog der bruges til at lave en template et sted.
Avatar billede billund Nybegynder
19. oktober 2005 - 13:46 #8
Prøv at kigge her, dette tool gør det muligt at rette i registry vi GPO.
Super stykker værktøj.
http://www.desktopstandard.com/PolicyMakerRegistryExtension.aspx