Avatar billede kasperjensen Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:39 Der er 8 kommentarer

udtage emails fra en database

Hej.
Jeg har en af mine databaser som er en mysql.

I den har jeg en del medlemmer fra en af mine hjemmesider.

Men vil gerne kunne udtage dem alle i en txt fil, hvor de står under hinanden, hvor jeg så kan bruge mit nyhedsbrevssystem.

Men jeg har absolut ingen anelse om hvordan jeg får dem ud i en txt fil på den måde. og de skal så under hinanden og uden komma osv.

håber at høre fra jer

vh
kasper
Avatar billede terrak Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:50 #1
Har du erfaring med PHP? Hvis ikke, så kunne din databasestruktur være nyttig til at lave et færdigt script.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:50 #2
nej, jeg har ingen erfaring med noget. og jeg skal have dem ud som skrevet
Avatar billede terrak Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:53 #3
Skal vi så skal gætte os til felt- og tabelnavne? :-)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:00 #4
har dem ikke pt, men er der ikke en nem måde at trække dem ud fra databasen på, evt et færdigt script på nettet?
Avatar billede terrak Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:05 #5
Understøtter serveren PHP?
Avatar billede terrak Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:07 #6
..og hvilke data er det du leder efter? Kun mailadresser ?
Avatar billede terrak Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:10 #7
Det kunne også være interessant at vide hvordan du får adgang til databasen og ser indholdet af den.
Avatar billede -pete Nybegynder
13. oktober 2005 - 05:06 #8
Hvis du kører en mysql database under windows, vil den typisk ligge i c:\mysql

1. StartMenu->Kør
2. CMD (retur)
c:\>c:\mysql\bin\mysql
mysql>connect mindatabase
mysql>SELECT Email INTO OUTFILE 'c:\emails.txt' LINES TERMINATED BY '\n'
FROM mytable;
mysql>exit