Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:01 Der er 6 kommentarer

svært exchange problem ekspert søges

Hej allesammen.
Jeg er blevet ringet op af en bekendt der har et kritisk problem.

Deres setup:
Microsoft Small. B. 2000 server m. exchange2000
Alle nyeste servicepacks er på

Hvad gik galt:
En dag virkede deres mail ikke. Mailbox store hvade et rødt kryds over. Deres IT mand kom og kiggede på det. Lovede at komme tilbage, men forsvandt over alle bjerge. Kom aldrig tilbage...ingen kan få fat i ham i dag.
De kontaktede en konsulent der ku fortælle at serverens lokale antivirus scanner havde pillet ved Trans. log. filerne og derfor melder storen fejl. Den gamle it mand havde sat båndbackup op på serveren. De har skiftet båndene hver dag. Men det viser sig at den ikke har taget backup af exchange - måske derfor at den gamle itmand er forsvundet og ladet firmaet i stikken. Disse folk i firmaet har ikke det mindste forstand på comp. og gjorde hvad de blev bedt om - bare skifte bånd hver dag.

Den nye itmand kørte et del tools for at rep. mailbox storen men uden held. Han gemte trans. log filerne et andet sted og rep. storen. Så ku de arb igen.

Sprøgsmål.

Kan man rep. de gamle trans.logs så de kan få deres gamle mails tilbage?? De har virkelig brug for disse mails da de bl.a skal bruge en masse kundeoplysninger.
Håber virkelig nogle kan hjælpe..

mvh Steven
Avatar billede karser Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:07 #1
Forstår jeg det rigtigt? Er de gamle EDB og STM filer stadig intakte? Og gemt et sted på serveren? ...og har den nye IT mand således lavet nye tomme databaser?
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:47 #2
ja og ja.
Avatar billede karser Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:16 #3
Okay!

Så ER det muligt at lave en repair på disse, og få de gamle mails tilbage.

Dog kan jeg ikke garantere at de mails, som var er nået til Databasen endnu (transaction log's) kommer med... Men alt det "gamle" som ligger i databaserne, det kan sagtens redes med eseutil.exe
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:06 #4
jeg prøver lige...jeg vender stærkt tilbage
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:31 #5
men hvordan?

- tager en backup af den nu kørende exchange. flytter nuværende mdbdata mappe og udskifter med gammelt "ødelagt" mdb data mappe. og prøver at køre rep?
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
24. oktober 2005 - 15:37 #6
Nu har jeg prøvet at smide de ødelagte priv og smt filer ind og køre en repair. Jeg kan starte storen men når jeg åbner outlook er mails der...men jeg kan ikke åbne dem (display) :o(.

Hvad kan jeg gøre?

Når jeg smider logs filerne ind (dem som indeholder alle data i mails) så kan jeg ikke mounte DB'en...dvs. den ikke kan komme online. Der kommer bare en fejl op.

Jeg har også her prøvet at køre en repair succesful men uden held.