Avatar billede madsnor Nybegynder
10. oktober 2005 - 09:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 MX records til samme IP

Jeg vil gerne have 2 mailservere bag en ISA, hhv. en Exchange Server (SBS med ISA og Exchange) og en domino server (på separat server), men der vil kun være et offentlig IP nr.
Setup'et skal være således at der kan sendes en mail til exch.user@domæne.dk og en mail til domino.user@domino.domæne.dk

Er det muligt i ISAen at checke på om mailen er sendt til @domæne.dk eller til @domino.domæne.dk og så route forbindelsen til den rette server?
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 10:05 #1
Jeg har ikke prøvet det med ISA serveren. Men jeg ved at Exchange selv kan gøre det.
Jeg kan ikke lige ryste den nøjagtige løsning ud af ærment, men det du overordnet set skal have sat op er følgende:

Du skal have to MX records (én for hvert domæne) der peger på den samme host(og dermed den samme IP).
ISA serveren skal forwarde al SMTP trafik til din Exchange.
Exchange skal være sat til at være Ansvarlig for "domæne.dk".
Du kan så gøre to ting herefter. Gør Exchange ansvarlig for domino.domæne.dk og fortæle at alle "unresolved recipients" skal vidersendes til domino serveren. (dette er rimligt let, men også den MINDST hensigtsmæssige løsning).
Du kan oprette en ny virtuel SMTP server på din Exchange for fortælle at dén skal aflevere post for domino.domæne.dk. Jeg mener du skal sætte et flueben et sted, der fortæller Exchange at den skal tillade routing/fowarding for domænet domino.domæne.dk.

På den måde kan Exhange så via dit LAN vidersende mail alene baseret på @domino.domæne.dk.

Håber dét hjalp lidt :)
Avatar billede madsnor Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:40 #2
Det lyder værende en måde der kan fungere.
Jeg accepterer svarer og poster en reply når jeg har testet dette.

Tak!