Avatar billede tma Juniormester
10. oktober 2005 - 08:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilføje logo til alle udgående mails - disclamer?

Hej

Jeg er ikke klar over om det hedder disclamer, men jeg vil gerne kunne opsætte således at alle vore udgående mails får vedhæftet et logo og eventuelt en valgfri tekst. Man ser jo nogle gange mails hvor der står: Denne mail er scannet og bla bla bla.

Hvordan opsættes dette?

Torben
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
10. oktober 2005 - 11:35 #1
Du skal i funktioner og indstillinger --> postformat. Nederst kan man vælge signaturer. Vores står til:

Vælg signatur til denne konto: microsoft exchange server
signatur i nye meddelelser: "navnet på vores signatur"

Håber det er dette du har brug for.
Avatar billede tma Juniormester
10. oktober 2005 - 11:46 #2
Ikke helt. Den du omtaler er den som brugeren kan indstille individuelt med f.eks. lokalnumre, email osv.
Har fundet dette: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317680#XSLTH3136121122120121120120
men har egentlig håbet på noget mere simpelt.

Torben
Avatar billede khj Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:33 #3
Du har i princippet 3 ting her.

1. En signatur, nævnt iovenstående kommentare
2. En disclaimer, som (typisk) er en juridisk tekst der fx kan oplyse at hvis mailen ikke er sendt til rettet vedkomne, skal modtager slette den og glemme evt. læst indhold eller at alle priser er ex moms... mulighederne er udendelige...
En disclaimer kan selvfølgelige sagtens være en del af en signatur.
3. En scanningsdeklaration. Visse antivirus programmer scanner ved sendning af mail. Efter endt scanning tilføjes en tekst, som fx kan være at denne mail er scannet med bla bla scanner og er virusfri. Men det er virusprogrammet som selv tilføjer denne tekst efter scanning. Det er selvfølgelig en del af "ægt-heden" at det er programmet og ikke en bruger opsat tekst...

Jeg mener at du kan få fx Exchange Server til at indsætte disclaimer ved alle afsendte mails. Altså dermed en tekst som ikke er individuel, men er den samme for alle brugere som sender via den server.

Programmer som Mailsweeper kan scanner efter postserveren og indsætte scanningstekst, men jeg er sikker på at andre programmer både installeret fra server såvel som på klientpc kan indsætte denne tekst....

Håber det giver lidt forklaring :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:55 #4
Lukkes ??
Avatar billede tma Juniormester
06. december 2006 - 15:14 #5
Ingen gode bud, der lukkes.