Avatar billede andhansen Nybegynder
18. april 2001 - 13:15 Der er 7 kommentarer og
8 løsninger

Riva TNT2 eller Geforce 2

Skal jeg udskifte mit Riva TNT2 32MB med et Geforce 2 32MB

Hilsen Andreas.
Avatar billede hotpop Novice
18. april 2001 - 13:18 #1
JEP! et geforce er ca. 30 % hurtigere!
Avatar billede ege17 Nybegynder
18. april 2001 - 13:19 #2
Det afhænger af dit behov. Har selv skiftet som du beskriver, men mit geforce 2 kører ikke ret godt med mit gamle sokkel 7 bundkort, så det har ikke givet den store gevindst.

Dvs: skift kun, hvis resten af systemet kan følge med, og kun hvis dit TNT2 ikke kan kører dine spil.

mvh Ege17
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. april 2001 - 13:19 #3
Hvad med at vente til dit Riva ikke kan følge med mere, så er der sikkert kommet noget der er endnu hurtigere !

//Anders
Avatar billede nomiz Nybegynder
18. april 2001 - 13:28 #4
Ja, det skal du
Avatar billede dna Nybegynder
18. april 2001 - 13:30 #5
NEJ! Skift ikke... Jeg har et ASUS TNT2 ULTRA DELUXE med 32mb... og det kan sagtens holde et stykke tid endnu! Det er min personlige mening, men prøv at kigge på dine spil (eller hvad du nu bruger det til) og så se om det ikke kører optimalt !? Hvis det hakker, så prøv måske at se på hvilken CPU/RAM du har i !?

dna
Avatar billede unouno Nybegynder
18. april 2001 - 13:30 #6
jeg vil ogsåå sige at hvis dit kort kan klare alle de spil du spiller hvorfor så skifte...

men hvis du nu snart vil skifte hvorfor så ikke vente til at geforce 3 udkommer... så vi prisen på geforce 2 falde helt vild (tror jeg)...

jeg har selv et geforce 2 gts og det er jeg rigtig glad for,,, det kan køre alt....

men hvis du har en AMD K6-2 så giver det ikke det helt store og skifte til geforce..
det giver mest hvis man har en DURON/thunderbird....
Avatar billede hotpop Novice
18. april 2001 - 13:42 #7
unouno> giver dig delvist ret i at det ikke giver det store at skifte hvis men har en K6-2... havde problemer med 2 spil (Hitman og NFS5) men satte bare mit gamle voodoo2 kort i og nu kører de fint. det var det jeg gav dig ret i... Her er så det jeg er uenig i: Mit Geforce 2MX sparker RØV i forhold til voodoo2 kortet. Fik en score på 2300 (ca.) i 3Dmark 99 Max med geforce2 MX mod 1200 med voodoo2-kortet så den holder vist ikke vand...
P.s. Bruger 3D Mark 99 Max fordi det ikke er sharewareversionen som andre downloader men derimod en købt version hvor jeg også har mulighed for at lave batch-run Benchmarks!
Avatar billede unouno Nybegynder
18. april 2001 - 15:07 #8
det med at du fik så meget mere i 3dmark er nok fordi geforcet understytter mange flere af de test der er i 3dmark...
men den skulle sku også gerne få noget mere IK
Avatar billede toranaga Nybegynder
18. april 2001 - 15:16 #9
På EDBpriser kan du finde et GeForce2 Pro kort med 64MB DDR RAM (400MHz) til 1995,- +100 med TV out. Det fås ikke billigere.
Avatar billede hotpop Novice
18. april 2001 - 16:06 #10
ik??? hvad snakker du om???????
Avatar billede mach Nybegynder
18. april 2001 - 20:29 #11
Du er nødt til at købe Riva TNT2 til din maskin, da TNT2 er baserde på PCI sokkel, hvoraf GForce er på AGF.
Avatar billede hotpop Novice
18. april 2001 - 20:35 #12
unouno> nu er testen jo kørt som batch test så det er NØJagtig de samme indstillinger for de 2 kort! Jeg er jo ikke dum vel!!!
mach> der findes altså geforce til PCI også! bl.a. så laver Creative et til PCI.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2001 - 23:16 #13
Hvis der skal skiftes, så skift da til Geforce 2 64MB , så der du godt kørende et stykke tid. ;o)
Avatar billede hassefar Nybegynder
19. april 2001 - 13:30 #14
Det kan nok godt holde et stykke tid endnu, men hvis du skal skifte så skift til et geforce 3 for det er 4 gange hurtigere end det bedste geforce 2.
Jeg har selv et Asus V7700 Geforce 2 Gts Deluxe, og er fuldt ud tilfreds med det.
Avatar billede andhansen Nybegynder
19. april 2001 - 18:55 #15
Tak for svarene jeg tror jeg venter med at købe Geforce 2 til Geforce 3 kommer for så falder prisen sikkert på Geforce 2 som unouno siger.

/Andreas