Avatar billede anders_w Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode til LAN?

Hej.

Jeg har før jeg formaterede haft en bruger som jeg brugte når jeg var til LAN som var beskyttet med adgangskode, men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg laver sådan en. Jeg har lavet brugeren, men når jeg så går ind i arbejdsgruppecomputere, kan man uden problem komme ind på den, uden at skive adgangskode.. Nogen der kan hjælpe mig med sådan en profil??

MVH
Anders
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:33 #1
Kontrolpanel|brugere| finde omtalte bruger | ændre adgangskode ???
Avatar billede anders_w Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:39 #2
Nej.. kan stadig komme ind på den uden problem..
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 23:33 #3
Du skal deaktivere brugeren guest/gæst. Så burde den enten nægte adgang eller spørge efter en anden bruger afhængigt af operativsystem.
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 23:43 #4
Havde du win 200 før...?
Avatar billede anders_w Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:27 #5
Havde ikke 2000 før.. Min gæstekonto er deaktiveret..
Avatar billede madsnb Nybegynder
12. oktober 2005 - 01:43 #6
Nå jo.. Du skal i denne computer, funktioner, mappeindstillinger, vis. Fjern flueben i brug enkel fildeling. Derefter kan du på dine delte shares vælge præcis hvilke brugere som skal have adgang. Dvs at du kan oprette en bruger med kode og give den kun skrive rettigheder f.eks. Du kunne også lave en upload mappe hvor der ikke er read, men kun write .

Husk dog at hvis en bruger er med i flere grupper er det den gruppe med laveste beføjelser som gør sig gældende. Er en bruger f.eks. både medlem af administratorer og brugere, så gælder rettighederne for brugere på den delte mappe så en admin måske ikke kan redigere selvom man tror der er givet rettigheder til det. Bare en lille reminder ;-)
Avatar billede anders_w Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:01 #7
Det virker stadig ikke.. Jeg gider ikke bøvle mere med det så spørgsmålet er lukket. Tak for din tid.
Avatar billede madsnb Nybegynder
12. oktober 2005 - 18:37 #8
Øhm fed holdning. Hvis du ikke gider prøve at løse problemet, så spild ikke vores tid. Don't ask for help!