Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:13 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

profiles\%username% giver Admin "Access is denied"

Så der 325 point på spil.

Jeg rimelige ny til windows server 2003(AD, GPO mm.)

Jeg har sat en Domain Controller op (DC), samt lavet et share (brugt: \\Server\Profiles\%username%), således at når en ny bruger logger på første gang, så bliver der lavet en folder som hedder "%username%" (f.eks. brian) (via GP som hedder "folder redictection" lægges Application Data, Start menu, Favorites...)

Mit problem er at jeg som system administrator ikke kan få adgang til at læse de de forskellige profiler! (jeg kan ikke læse indholdet!)

Når jeg dobbeltklikker på f.eks. "brian", så får jeg "Access is denied" (jeg kan heller ikke slette mappen)

Den eneste måde jeg kan få adgang er, hvis jeg tager 100% kontrol med brugerens-folder, men så kan bruger efterfølgende ikke få adgang til mappen!

Hvordan løser jeg dette problem?

-Active directory skal automatisk oprette brugerens profile folder (\\server\profiles\%username%)
-Jeg vil som sysadm. gerne have adgang til denne folder! (uden at overtage kontrollen 100%).
Avatar billede screem_brille Novice
09. oktober 2005 - 20:26 #1
du må max give 200 point giver du bevidst mere er det deaktiverings grundlag.

Men normalt når mapperne oprettes automatisk via %username% får både brugeren og administrator adgang til mappen, kan du ike tilføje administrator og tildele ham rettigheder til at læse uden at overtage ejerskab ?
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:26 #2
Hvilke brugere står på under security på mappen?
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:27 #3
Ja jeg vil også hen i samme retning som brille... Er ret sikker på det er et spørgsmål om den rette adgang.
Avatar billede screem_brille Novice
09. oktober 2005 - 20:29 #4
det er et rettighedsspørgsmål, ingen tvivl om det ;)
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:32 #5
Security:
Administrator
Administrators
CREATOR OWNER
Everyone
SYSTEM
Users (Server\Users)

(Alle har fuld kontrol, undtagen CREATOR OWNER)... det er det som jeg synes er lidt spøjst.. selvom (jeg) Administrator er logget ind.. så får jeg "Access is denied"
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:35 #6
Hvis jeg bruger dette program.. (CMDasSYS.exe) så kan jeg få adgang til folderen...
http://assarbad.net/en/stuff
http://assarbad.net/stuff/localsystem.zip

Programmet laver en CMD via SYSTEM... som gør at jeg kan få adgang til folderen.. jeg kan slette filer enkeltvis.. men ikke hele foldere.. :-(
Avatar billede screem_brille Novice
09. oktober 2005 - 20:36 #7
fjern everyone som det første!
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:42 #8
Ja samme som i den anden tråd..
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:44 #9
Hvis jeg ønsker 100% kontrol med folderen (og dermed mister "brian" adgang efterfølgende).. så gør jeg således:
Højre klik på folderen.. vælg "properties"
Vælger Security (giver warning/advarsel: "You do not have permission to view or edit the current permission settings for "brian", but you can take ownership or change the auditing settings"). (trykke "ok" for at komme videre)

Hele "security" fanen er TOM, jeg kan heller ikke "add", kun trykke "advanced", derefter "owner" fanen.
i owner fanen står der: Current owner of item --> "Unable to display current owner"

Så krydser jeg til i "replace owner on the subcontainer and objects"
Avatar billede screem_brille Novice
09. oktober 2005 - 20:44 #10
ja luk det ene spørgsmål,da de er så ens (og problemet er 100% det samme, nemlig rettigheder)
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:48 #11
Problem løst:

Jeg skulle åbenbart IKKE krydse "replace owner on the subcontainer and objects" til... men blot trykke på "Administrator" og derefter "apply"  (altså uden at krydse "replace owner on the subcontainer and objects" til.)
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:49 #12
Aha
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:49 #13
Hvis "replace owner on the subcontainer and objects" er slået til.. så får kun administratoren rettighedder til folderen... og bagefter kan "brian" ikke få adgang til folderen!
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:50 #14
Det lyder mærkeligt, men hvis det virker så virker det jo ;-)
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:51 #15
PS. hvordan giver jeg de 200 point til en af jer?
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:51 #16
Kan du ikke dele...?
Avatar billede ndp Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:52 #17
hvordan deler man? det 3 år siden jeg sidst har brugt dette site..
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:53 #18
Me2.. Det kan jo være det er muligt hvis vores kære brille også lige vil give et svar ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
09. oktober 2005 - 20:55 #19
svar :)