Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:07 Der er 101 kommentarer og
1 løsning

Vis side efter antal besøg

Jeg skal bruge et script eller en funktion som kan dette:

Den skal fungere på den måde at hvis du f.eks. er gæst nr. 50 som kommer ind på min side så skal du sender videre til en bestemt side. Men hvis du er nr. 51 skal du bare videre til den normale side.

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:09 #1
Hvordan tæller du antal besøg?
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:13 #2
Jeg bruger dette program til at tælle besøg http://www.mrunix.net/webalizer/
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2005 - 20:13 #3
Du skal ihf have fat i en hit counter så!
Og så kan du jo aflæse brugerens nummer! (altså hvis brugerbesøg == 50)
send brugeren til denne side...
Ellers gør som normalt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2005 - 20:13 #4
webalizer er et program som udelukkende køre dine logfiler igennem mener jeg.
Så det kan du nok ikke bruge til direkte at sende en bruger andre steder hen! (men jeg kan tage fejl)
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:19 #5
Da jeg er lidt af en newbie ville det være rigtig fedt hvis der var nogen som kunne vise et eks.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:19 #6
Det letteste ville nok være at oprette et lille simpelt script der tæller dine besøg op f.eks. i en database, og så lave et tjek på denne og omdirrigere %50
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:23 #7
Det er ikke sådan at i kender nogen som kunne lave det her for mig? Ville selvfølgelig betale...
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2005 - 20:23 #8
Men omvendt, det med at holde styr på besøgende er svært!
Hvordan vil du f.eks. sikre at jeg ikke besøger dig to gange i træk?
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:25 #9
Så skulle man over og tjekke ip
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:26 #10
Men på den anden side gør det mig ikke så meget at den samme person besøger min flere gange... de skal bare blive sendt videre...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:31 #11
Har du webhotel, med adgang til database.
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:33 #12
Jeg har surftown Starter
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:35 #13
Ja og så ser det ud til at du har... Jeg vil gerne komme med et forslag, men lige lidt senere.
Avatar billede ponylover Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:35 #14
okay, rigtig fedt! mange tak...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:40 #15
- skal det være for hver 50. bruger (100, 150...)??
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2005 - 21:23 #16
Som jeg forstod det, så ja!
Så som du var inde på tidligere: % 50
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:48 #17
Et hurtigt forslag fra min side - skulle være testet:

- - - -  Oprettelse af database - - - -
CREATE TABLE `visitcounter` (
`name` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,
`count` INT NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `name` )
);
INSERT INTO `visitcounter` ( `name` , `count` )
VALUES (
'Visitcounter', '0'
);

- - - -  connect.php - - - -
$DBName = 'DATABASENAVN';
$conn = @mysql_connect("DATABASE", "BRUGER", "PASSWORD") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen i øjeblikket");
mysql_select_db("DATABASENAVN");

- - - - SCRIPT - - - -
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
$count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%50 == 0)
{
    header("Location: side.php");
}

echo "hej";
NB!! SCRIPT placeres i toppen, af siden som skal tælle antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt

- - skal lige rettes til mht login til database (connect.php)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:49 #18
I SCRIPT skal du lige fjerne: echo "hej";
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2005 - 21:53 #19
jakobclausen, dit script vil jo tælle løs, hvis jeg trykker F5?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:58 #20
Jakobdo >> Ja - det er meget simpelt. Kan hurtig lige indbygge en session
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2005 - 21:59 #21
jakobclausen, i know! (gjorde bare ponylover obs på det)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:59 #22
Bare i orden, kommer lige en version 2, om øjeblik
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:11 #23
- - - - SCRIPT ver. 2- - - -
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%50 == 0)
{
    header("Location: side.php");
}
Avatar billede ponylover Nybegynder
10. oktober 2005 - 11:37 #24
Rigtig fedt kigger på det i aften....
Avatar billede ponylover Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:43 #25
SQL-forespørgsel:

CREATE TABLE `visitcounter` (

`CREATE TABLE ` visitcounter ` (` TINYINT,
`` name ` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,` TINYINT,
`` count ` INT NOT NULL ,` TINYINT,
`PRIMARY KEY ( ` name ` ) ` TINYINT BINARY,
`);` TINYINT,
`INSERT INTO ` visitcounter ` ( ` name ` , ` count ` ) ` TINYINT,
`VALUES (` TINYINT,
`'Visitcounter', '0'` TINYINT,
`);` TINYINT
)
MySQL returnerede:

#1064 - You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'visitcounter` (` TINYINT, ``name` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,` TI

HJÆLP :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:55 #26
Hmm - du burde bare skulle kopiere min sql, og få f.eks. phpmyadmin til at oprette det...
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 07:59 #27
Du har jo create to gange?

Du skal kun bruge:

CREATE TABLE `visitcounter` (
`name` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,
`count` INT NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `name` )
);
INSERT INTO `visitcounter` ( `name` , `count` )
VALUES (
'Visitcounter', '0'
);
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:30 #28
Hvordan kan jeg tjekke om jeg kan få kontakt med min database?
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:31 #29
<title>connect</title>
</head>
$DBName = 'DATABASENAVN';
$conn = @mysql_connect("vinddet_data", "vinddet_admin", "20492049") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen i øjeblikket");
mysql_select_db("vinddet_data");
<body>
</body>
</html>

Er det rigtigt
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:35 #30
Du skal ikke blande det sammen med html, men egentlig bare kopiere min kode.
Du skal huske også at rette DATABASENAVN.

"or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen i øjeblikket");"
Ovenstående betyder at der vil komme en kontakt, hvis der ikke kan laves forbindelse til din database.
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:39 #31
http://www.vinddet.dk/connect.php - Hva' er problemet?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:11 #32
Problemet er at du bare skriver koden ud på siden, men ikke har lavet det som php.. (min fejl)

<?php
$DBName = 'DATABASENAVN';
$conn = @mysql_connect("DATABASE", "BRUGER", "PASSWORD") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen i øjeblikket");
mysql_select_db("DATABASENAVN");
?>
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:17 #33
Okay, så er det eneste problem at den ikke kan få forbindelse... :D rigtig mange tak for hjælpen!
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:18 #34
http://www.vinddet.dk/side2.php - Det er her scriptet er sat ind...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:38 #35
Hehe, ja du sætter det ind som JavaScript, men det er php kode, og skal sættes ind med <? og ?> i start og slut...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:41 #36
Synes du i starten skal glemme alt om html, og så bare kopiere min kode, sætte ind, imellem <? og ?> og gemme som en .php fil
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:44 #37
side2.php
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
$count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%50 == 0)
{
    header("Location: side.php");
}

echo "hej";
?>
- og ikke andet
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:50 #38
Nu virker side2.php - Men jeg kan  ikke få forbindelse med databasen...

<?php
$DBName = 'vinddet_data';
$conn = @mysql_connect("vinddet_data", "admin", "20492049") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen i øjeblikket");
mysql_select_db("vinddet_data");
?>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:54 #39
@mysql_connect("vinddet_data"

Vinddet_data er forkert i her...  Det er navnet på din database, og ikke adressen til mysql serveren, hvilket det skal være..
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:00 #40
<?php
$DBName = 'vinddet_data';
$conn = @mysql_connect("mydb2.surftown.dk", "admin", "20492049") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen i øjeblikket");
mysql_select_db("vinddet_data");
?>

Virker stadig ikke...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:05 #41
Jeg tror ikke helt på at dit brugernavn til databasen er admin, når den er hos surftown. Du må have nogle papirer fra dem, hvor du kan se alle oplysningerne...
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:05 #42
Så virker det sku :D men den kommer ikke videre til nogen side men den skriver bare hej..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:10 #43
(1) I side2.php skal du slette nedenstående linie:
echo "hej";

(2) I bunden af side2.php skriver du html koden for det som skal vises på siden, hvis man ikke er nr %50 besøgende.

(3) Lav siden brugeren viderestilles til, og gem som side.php

NB! DU kan altid rette på filnavnene!
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:12 #44
Så virker det sku... :D

Men kan det ikke være sådan at de bliver sendt videre til anden side i stedet for hej. Og kan det evt. laves sådan et der måske er 5 forskellige sider altså random..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:12 #45
Prøv at åbne siden i browseren: http://www.vinddet.dk/side2.php
og tjek kilde-koden (sourcecode). Her vil du kunne se det smarte ved serverside-scripting (php), nemlig at man ikke kan aflæse din php kode, og dermed oplysninger til databasen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:16 #46
Vedr: 12/10-2005 12:12:04

Som skrevet i (1) skal du slette linien med echo "hej";, og det du så vil have vist på siden skriver du som html kode, under php-koden (?>)

DU kan sagtens lave 5 sider, og der så vælges en tilfældig af disse...
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:23 #47
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
$count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%3 == 0)
{
    header("Location: index.html, tilmeld.html, forside.html");
}
?>

Hvis jeg gøre sådan, så sender den mig ingen steder indtil jeg når 3, og efter det sker der heller ikke noget...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:33 #48
- - - - SCRIPT - - - -
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
$count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%50 == 0)
{
    $random = rand(1,5);
    if($random == 1)
    {
        header("Location: side1.php");
    }
    elseif($random == 2)
    {
        header("Location: side2.php");
    }
    elseif($random == 3)
    {
        header("Location: side3.php");
    }
    elseif($random == 4)
    {
        header("Location: side4.php");
    }
    elseif($random == 5)
    {
        header("Location: side5.php");
    }
?>

NB! DU skal lige finde et system i filnavnene, da der opstår en konflikt med min navngivning i scriptet...
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 12:36 #49
Jeg ville nok lave din if/elseif/else på denne måde:

$random = rand(1,5);
switch($random)
{
    case 1:
        header("Location: side1.php");
        break;

    case 2:
        header("Location: side2.php");
        break;

    case 3:
        header("Location: side3.php");
        break;

    case 4:
        header("Location: side4.php");
        break;

    case 5:
        header("Location: side5.php");
        break;

    default:
        header("Location: index.php");
}
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:39 #50
Og jeg fik lige lagt det ind i det forkert script:
    - - - - SCRIPT ver. 2- - - -
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%50 == 0)
{
    $random = rand(1,5);
switch($random)
{
    case 1:
        header("Location: side1.php");
        break;

    case 2:
        header("Location: side2.php");
        break;

    case 3:
        header("Location: side3.php");
        break;

    case 4:
        header("Location: side4.php");
        break;

    case 5:
        header("Location: side5.php");
        break;

    default:
        header("Location: index.php");
}
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:40 #51
Selvfølgelig med ?> til slut
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:45 #52
Er der mulighed for du kan gøre det sådan at man også ryger ind på forskellige sider indtil du når 50 besøgende...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:50 #53
Øhh ja, men hvad er ideen med det - kommer det ikke til at virke lidt forvirrende. At man kommer ind på en ny side HVER GANG man besøger siden..
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:51 #54
Jo måske lidt men det er lidt ide...
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:52 #55
Ellers skulle man gøre det sådan at man kommer ind på den samme side som så bare iframer til random sites...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:53 #56
Jamen du kan sagtens lave det i php, jeg er bare lidt imod at brugeren "aldrig" nogen sinde, kommer ind på samme side, men altid noget forskelligt.
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:57 #57
I starten vil det være sådan at folk kommer ind på den samme side efter 50 besøg... Men de skal altså op til de 50 besøg sendes rundt til forskellige sider... det smarte ville jo så være hvis man kunne iframe så man kunne have en tilbage knap eller prøv igen...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:01 #58
Har du styr på første del af Scriptet, så kan vi tage det andet bagefter?
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:04 #59
Altså SCRIPT ver. 2 kører fint... og connect.php fungere også fint...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:07 #60
Jakobdo >> Har du en ide til næste step?
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:11 #61
Ja det ville faktisk være rigtigt fedt hvis det var sådan at man blev sendt videre til den samme side op til de 50 besøg. På den side skulle der så være en iframe som skulle vise f.eks. 5 forskellige sider...
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 15:43 #62
JakobClausen: Jeg tror lidt jeg er stået af! :o)
Hvad er step 2?
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:51 #63
Kan man ikke lave en side som viser en iframe med random sider...
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 17:04 #64
Jo da!
<?php
$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
    case 1:
        $randomSide = "side1.php";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "side2.php";
        break;

    case 3:
        $randomSide = "side3.php";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "side4.php";
        break;

    case 5:
        $randomSide = "side5.php";
        break;

    default:
        $randomSide = "default.php";
}
?>
<iframe title="random side" src="<?=$randomSide ?>"></iframe>
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:02 #65
<?php
$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
    case 1:
        $randomSide = "side1.php";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "side2.php";
        break;

    case 3:
        $randomSide = "side3.php";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "side4.php";
        break;

    case 5:
        $randomSide = "side5.php";
        break;

    default:
        $randomSide = "forside.php";
}
?>
<iframe title="random side" src="<?=$randomSide ?> width="970" height="1200" frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Hva er fejlen?
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:06 #66
Har fået det til at virke... men kan jeg ikke få lov til f.eks. at skrive www.google.dk i stedet for forside.php?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 20:00 #67
Jo, det kan du godt! :o)
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:12 #68
<?php
$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
    case 1:
        $randomSide = "www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "www.jubii.dk";
        break;

    case 3:
        $randomSide = "www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "www.payload.dk";
        break;

    case 5:
        $randomSide = "www.dba.dk";
        break;

    default:
        $randomSide = "www.bilka.dk";
}
?>
<iframe title="random side" src="<?=$randomSide ?>" width="970" height="1200" frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

http://www.vinddet.dk/iframe.php
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:20 #69
okay fedt! det sidste der mangler nu er bare at lave lidt om på Scriptet.

Kan du ikke gøre sådan at du når trykke på det og du f.eks. er gæst nr. 49, så ryger du videre til iframe.php.

Men hvis man er nr. 50. skal man ryge videre til en anden side som også har den der random funktion.
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 20:26 #70
Jo, du kan stort set lave det lige som du vil! :o)
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:31 #71
Det sidste du skal hjælpe med er bare at sætte dette script til at ryge videre til iframe.php hvis du ikke er gæst nr. 50 :D

<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%5 == 0)
{
$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
    case 1:
        $randomSide = "http://www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "http://www.jubii.dk";
        break;

    case 3:
        $randomSide = "http://www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "http://www.payload.dk";
        break;

    case 5:
        $randomSide = "http://www.dba.dk";
        break;

    default:
        $randomSide = "http://www.bilka.dk";
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 20:37 #72
Prøv denne:

<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
  case 1:
        $randomSide = "http://www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "http://www.jubii.dk";
        break;

  case 3:
        $randomSide = "http://www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "http://www.payload.dk";
        break;

  case 5:
        $randomSide = "http://www.dba.dk";
        break;

  default:
        $randomSide = "http://www.bilka.dk";
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%50 == 0)
{
    header("location: " . $randomSide);
}
else
{
    echo "<iframe title=\"Random Side\" src=\"" . $randomSide . \" width=\"970\" height=\"1200\" frameborder=\"0\" border=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"no\"></iframe>\n";
}
?>
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:48 #73
http://www.vinddet.dk/Untitled-2.php - prøv at se fejlen...
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2005 - 20:54 #74
Ret linie 48 til: echo "<iframe title=\"Random Side\" src=\"" . $randomSide . "\" width=\"970\" height=\"1200\" frameborder=\"0\" border=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"no\"></iframe>\n";
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:20 #75
Kan den ikke bare lede videre til www.vinddet.dk/iframe.php
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:35 #76
Beklager at jeg lige hoppede fra - men arbejde kaldte :-)
Avatar billede ponylover Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:50 #77
Okay, kan du lave det sådan at den bare linker videre til www.vinddet.dk/iframe.php hvis du ikke er gæst nr. 50?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2005 - 08:11 #78
Slet dette:
echo "<iframe title=\"Random Side\" src=\"" . $randomSide . \" width=\"970\" height=\"1200\" frameborder=\"0\" border=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"no\"></iframe>\n";

og indsæt:
header("location: iframe.php");
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2005 - 08:13 #79
Fejl...
ret: header("location: " . $randomSide);
til: header("location: iframe.php");
Avatar billede ponylover Nybegynder
13. oktober 2005 - 09:54 #80
pfekt! kigger lige på det i aften...
Avatar billede ponylover Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:25 #81
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
  case 1:
        $randomSide = "http://www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "http://www.jubii.dk";
        break;

  case 3:
        $randomSide = "http://www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "http://www.payload.dk";
        break;

  case 5:
        $randomSide = "http://www.dba.dk";
        break;

  default:
        $randomSide = "http://www.bilka.dk";
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%5 == 0)
{
    header("location: " . $randomSide);
}
else
{
    header("location: iframe.php");
}
?>

Skulle jo gøre sådan at hvis du ikke er gæst nr. 50 så skulle du sendes videre til en side (iframe.php) og hvis du så er gæst nr. 50 skal du sendes videre til 5 randoms sites
Avatar billede ponylover Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:26 #82
lige nu er det omvendt... du bliver sendt videre til iframe.php hvis du er nr, 50
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2005 - 21:07 #83
Så byt rundt! :o)

if($visits%5 == 0)
{
    header("location: iframe.php");
}
else
{
    header("location: " . $randomSide);
}
?>
Avatar billede ponylover Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:48 #84
Avatar billede ponylover Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:48 #85
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
  case 1:
        $randomSide = "http://www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "http://www.jubii.dk";
        break;

  case 3:
        $randomSide = "http://www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "http://www.payload.dk";
        break;

  case 5:
        $randomSide = "http://www.dba.dk";
        break;

  default:
        $randomSide = "http://www.bilka.dk";
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%5 == 0)
{
    header("location: iframe.php");
}
else
{
    header("location: " . $randomSide);
}
?>

Hvad er fejlen, siden kører på denne kode...
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. oktober 2005 - 06:21 #86
side2.php virker da også!
Jeg sendes ihf fint til andre sider.
Avatar billede ponylover Nybegynder
14. oktober 2005 - 08:46 #87
Ja den virker fint, bare på den forkerte måde... Den skulle virke på den måde at den sender en videre til header("location: iframe.php"); og når man så nåede tíl 50 skulle man sendes videre til en random sites...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. oktober 2005 - 08:49 #88
Så skal du bare rette den sidste del:

if($visits%50 == 0)
{
    header("location: " . $randomSide);
}
else
{
    header("location: iframe.php");
}
Avatar billede ponylover Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:44 #89
Lige nu er det sådan er hvis du er gæst nr. 50 kan du bare f5 hele tiden og kommer rundt til de forskellige sider... kan det laves om så gæst 50 kun ser siden 1 gang og så starten han forfra igen...
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. oktober 2005 - 12:45 #90
Ja, det kan det godt!
Avatar billede ponylover Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:49 #91
pfekt :D
Avatar billede ponylover Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:36 #92
Hvordan?
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. oktober 2005 - 16:50 #93
Du gemmer $randomSide i en session.
Avatar billede ponylover Nybegynder
17. oktober 2005 - 16:01 #94
Kan du ikke vise mig hvordan... har forsøgt et par gange men det fejler...
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. oktober 2005 - 17:33 #95
Må jeg se hvad du mener?
Og hvilken side snakker vi om?
iframe.php?
Avatar billede ponylover Nybegynder
18. oktober 2005 - 14:36 #96
Det er "side2.php" den sider der bestemme om hvor du skal hen efter hvilket nr. du er.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. oktober 2005 - 19:53 #97
Jeg tror faktisk du kunne lave noget med srand() inden du kalder rand()
Prøv at kald:
srand(session_id());
Så vil den altid lave samme random tal for en bruger. (altså indtil han lukker sin browser og prøver igen)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:44 #98
Finder du ud af det ?
Avatar billede ponylover Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:30 #99
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
  case 1:
        $randomSide = "http://www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "http://www.jubii.dk";
        break;

  case 3:
        $randomSide = "http://www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "http://www.payload.dk";
        break;

  case 5:
        $randomSide = "http://www.dba.dk";
        break;

  default:
        $randomSide = "http://www.bilka.dk";
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%5 == 0)
{
    header("location: " . $randomSide);
}
else
{
    header("location: her.htm");
}
?>

Kan du hjælpe? Hvordan skal jeg gøre det?
Avatar billede ponylover Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:19 #100
Skal jeg forklare det lidt nærmere?
Avatar billede ponylover Nybegynder
01. november 2005 - 09:29 #101
<?
include("connect.php");
# Tæller 1 op i besøgs tælleren
session_start();
srand(session_id());
if(!isset($_SESSION["visitcounter"]) || $_SESSION["visitcounter"] != 1)
{
    $count = mysql_query("UPDATE visitcounter SET count=count+1 WHERE name='Visitcounter'");
    $_SESSION["visitcounter"] = 1;
}

$random = rand(1,5);
$randomSide;
switch($random)
{
  case 1:
        $randomSide = "http://www.foetex.dk";
        break;

    case 2:
        $randomSide = "http://www.jubii.dk";
        break;

  case 3:
        $randomSide = "http://www.google.dk";
        break;

    case 4:
        $randomSide = "http://www.payload.dk";
        break;

  case 5:
        $randomSide = "http://www.dba.dk";
        break;

  default:
        $randomSide = "http://www.bilka.dk";
}

#Tjekker antal besøg og omdirrigere hvis nødvendigt
$visits = mysql_result(mysql_query("SELECT count FROM visitcounter WHERE name='Visitcounter'"),0);
if($visits%5 == 0)
{
    header("location: " . $randomSide);
}
else
{
    header("location: her.htm");
}
?>

Kan altså ikke få det til at virke... ved ikke om det jeg har gjort er rigtigt...
Avatar billede ponylover Nybegynder
01. november 2005 - 09:53 #102
Det skal være sådan at hvergang man kalder "side2.php" skal den give dig et nyt nr.

Fordi lige nu, hvis du er nr. 5 så kan du bare surfe rundt på alle random siderne.