Avatar billede skirk Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:38 Der er 2 kommentarer

5.1 serround og headset på samme tid?

Hej med jer :)

Jeg har fået mig et nyt Creative X-FI XtremeMusic og jeg har et Campridge Soundworks 5.1 serround set.

Da jeg nogle gange også bruger headset vil jeg også gerne have det tilsluttet kombineret med 5.1 settet. Jeg har prøvet at sætte en 1-2 minijack splitter på Front Left/Front Right udgangen, men nåt jeg gør det kommer der ikke lyd ud af Front Right højtaleren :( I lydkort softwaren er der en 5.1 test hvor man kan trykke på en højtaler for at høre om lyden kommer rigtigt ud. Når splitteren er i og trykker på Front Right, kommer lyden ud af Front Left, meget mystisk. Når jeg fjerner splitteren virker settet fint :)

Så er der noget galt eller kender i en metode så jeg kan have begge ting tilsuttet. Der er desværre ikke en headset udgang i 5.1 serround settet :(

Håber der er en som kan hjælpe.

Mvg.

Skirk
Avatar billede winchester Nybegynder
22. oktober 2005 - 08:06 #1
Det er et 8-kanals lydkort, så det burde kunne lade sig gøre.
Hvordan er dit surround-sæt tilsluttet lydkortet? Med et eller flere kabler?
Avatar billede winchester Nybegynder
22. oktober 2005 - 08:30 #2
Har jeg forstået dig korrekt at det er på selve surround-sættet du har tilsluttet den 1-2 mini-jack splitter og ikke i lydkortet?

For så skal du tilslutte 5.1 sættet i den rigtige udgang i lydkortet, og headset' i hovedtelefon-udgangen.
I Egenskaber for Lyde og Lydenheder vælger du under Højtalerindstillinger -> Avanceret.
Her finder du en rullemenu hvor du vælger 7.1 output. Så burde den spille både i surround-sættet og headset' da den nu kan bruge alle 8 kanaler.
(6 kanaler til 5.1 og de sidste 2 til stereo-headse)