Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:17 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Strømsvigt ved opstart

...nogen gange...

Hej Eksperter!

ca hver 2. gang jeg trykker på power-knappen, skriver min computer at der er sket en midlertidig strømafbrydelse og spørger mig om jeg vil starte Win xp pro normalt, som sidst det virkede, eller fejlsikret tilstand - jeg vælger normalt, som vejledningen fortæller mig at jeg skal hvis jeg har lukket computeren ned normalt, som jeg altid gør. Dernæst kommer den til billedet, hvor "den lille blå streg løber igennem røret", og winxp logoet er der, men lige inden jeg kommer ind til billedet hvor jeg skal logge på windows, genstarter computeren, så jeg ikke kommer ind i winxp overhovedet. Det skal siges at jeg har prøvet flere forskellige stikkontakter herhjemme, og at jeg har prøvet at skifte ledningen til computeren ud

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:26 #1
Det er vel ikke sådan at du bare sætter din bærbare i standby når du slukker den? For hvis den står i standby og løber tør for strøm kunne den måske brokke sig når du tænder? Bare en mulighed...
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:27 #2
Nej, det er en stationær, og den bliver lukket ned hver gang
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:29 #3
Ov så er det meget underligt... Måske der er en fejl på din hdd? Kan være du skulle kontrollere den.
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:30 #4
hvordan gør jeg det? bare en fejlfinding?
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:36 #5
Prøv en scandisk.. Eller start menuen, kør. Skriv cmd og tryk enter. Dernæst skriver du chkdsk /f efterfulgt af ENTER. Den burde sige at disken er låst men den kan gøre det næste gang du rebooter. Når du har trykket J og Enter er det bare at genstarte computeren.
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:39 #6
Har kørt scandisk mange gange - det har computeren også selv gjort et par gange efter den endelig og langt om længe er startet op
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:41 #7
Det skal være en dybdegående... Prøv det der med chkdsk
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:20 #8
Så er chkdsk prøvet, og det går lige dårligt... det løste ikke noget
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:24 #9
Øv bøv... Ved godt det er et latterligt svar, men jeg havde nok bare lavet en format c. Jeg kan godt forstå det er irriterende, men det lyder som om der er sket en fejl som ikke lige umiddelbart kan rettes. Du vil nok bruge meget mindre tid på at formatere.

God vind!
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:51 #10
Vil en defragmentering hjælpe? Eller er det slet ikke en oprydning der skal til?
Avatar billede madsnb Nybegynder
09. oktober 2005 - 20:54 #11
Ikke i mine ører.. Defragmentering retter ikke fejl, men rykker mest bare rundt på dine data så din computer kører hurtigere.
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2005 - 21:53 #12
Prøv at kigge her: Kontrolpanel > Strømstyring > Kig på alle indstillinger og sørg for, at der ikke er noget, som er sat til at virke på en måde, så der slukkes eller sættes i stand-by, når du ikke ønsker det.
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:55 #13
Alt ser fint ud - jeg slukker ikke på stikkontakten når jeg lukker min computer ned. Det er som om at det tager længere og længere tid at starte computeren op...
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 00:35 #14
Har du checket for virus, og er du beskyttet af firewall og antivirusprogram?
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:44 #15
Ja, har cheket for virus - men tror jeg har løst problemet under strømstyring - send mig et svar, så får du points
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 11:47 #16
Kommer her :)

Hvilken indstilling har du ændret?
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:05 #17
skiftede min powerknaps funktion så den lukkede computeren i stedet for at sætte på standby....
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 12:12 #18
Så synes jeg, madsnb skal have del i pointene. Han var trods alt inde på den mulighed i sit første indlæg :)

Håber, det er i orden med dig. Så lægger jeg point til ham i et nyt spørgsmål?
Avatar billede madsnb Nybegynder
12. oktober 2005 - 18:41 #19
Skidt pyt.. Går ikke så meget op i de der points.! Men er glad for at det kom til at fungere! Dog tak for tanken!
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 23:03 #20
madsnb => Jeg vil sove bedre, hvis du tager imod tilbudet, så jeg har lagt din halvdel her:-)

http://exp.dk/spm/655568
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
12. oktober 2005 - 23:23 #21
Det er jeg sgu ked af, drenge - håber der er givet points. Tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 23:39 #22
Jo da, det virker fint :)

Og tak for pointene.