Avatar billede dayoff Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer spørgsmål

Når man vil downloade en fil i Internet Explorer kommer den med den der hvor der står åbn, gem og anuller. Det er jeg vil vide er om man kan ændre der hvor den er når man trykker gem, så den f.eks. gemmer på c-drevet med det samme eller den peger på c-drevet når man trykker gem :)

På forhånd tak.
Avatar billede resten Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:10 #1
Når du klikker på gem kan du jo selv vælge hvor den skal ligge.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:17 #2
... den vil foreslå der hvor du sidst gemte på samme måde...
Avatar billede terrak Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:21 #3
Selve stien bliver gemt i [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer] i registreringsdatabasen(start>kør>regedit). Den bliver dog ændret hver gang du gemmer en fil.

Den kan ændres via en fil, men det kræver at du trykker "ja", efterfulgt af "accepter", hver gang du skal ændre værdien. Skal det undgås, skal der nok et program til at udføre opgaven.
Avatar billede dayoff Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:09 #4
det er fordi jeg skal hente noget på en computer hvor der er begrænset rettigheder, men på den ene computer har jeg tilladelse til at  trykke åbn, det har vi ikke på de andre computere i netværket, det er en fejl :D men vi må godt skrive på c-drevet, men når jeg trykker gem, siger den jeg ikke har tilladelse til at skrive til det sted den vælger, det er derfor jeg spørger om man ikke kan ændre det til et sted man må skrive til. og det skal lige siges vi har ikke adgang til kør.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:43 #5
"...ikke har tilladelse til at skrive til det sted..." - så kommer den vel og spørger/foreslår et andet sted ?
Avatar billede dayoff Nybegynder
10. oktober 2005 - 10:20 #6
nej den skriver bare at man har ikke tilladelse  til at gemme på en sti (popper op om fejl) og så lukker den download vinduet.
Avatar billede terrak Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:06 #7
Har du adgang til kommandoprompten? Hvis ja, så gå ud i den og skriv regedit for at se om du har adgang til registreringsdatabasen.
Avatar billede dayoff Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:55 #8
det har jeg desværre ikke. er der ikke en anden måde man kan få adgang til kommandoprompten på ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:31 #9
Har du prøvet at DL/gemme andre slags filer ?
Eks. ta' noget herfra dette velkendte (?) sted:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede dayoff Nybegynder
13. november 2005 - 13:12 #10
intet virker :( lukker og slukker..