Avatar billede webnoob Nybegynder
09. oktober 2005 - 17:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Design af mail i Jmail

Jeg kan ikkelige gennemskue hvordan jeg skal få mailen til at se ud som jeg ønsker.

Mailen er i ren tekst:

Set BrevBody              = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    BrevBody.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
    BrevBody.Sender        = "millet-design@mail.dk"
    BrevBody.AddRecipient    Request.Form("order_form_email")
    BrevBody.Subject      = "Orderbekræftelse"
    BrevBody.Priority      = 3

    MailIndhold = "Tak for bestilling fra min e-butik" & vbCrLf & vbCrLf
    MailIndhold= MailIndhold & "Jeg sender nu en ordrebekræftelse, svarer ordren i emailen ikke til det du har bestilt, så kontakt mig hurtigst muligt, via emailen i bunden." & vbCrLf & vbCrLf
    MailIndhold= MailIndhold & "" & vbCrLf & vbCrLf
    MailIndhold= MailIndhold & "Ordren indhold :" & vbCrLf & vbCrLf
    MailIndhold= MailIndhold & "Antal      Vare Nummer                Vare navn                Pris/Stk.          Beløb" & vbCrLf & vbCrLf
    MailIndhold= MailIndhold & "--------------------------------------------------------------------------------------------------" & vbCrLf & vbCrLf

varetotalen=0
sql="select * from varekurv where sessionsid='"&session.sessionid&"'"
set record2=rs.execute(sql)
do while not record2.eof
sql="select * from vare where vareid='"&record2("vareid")&"'"
set record=rs.execute(sql)
x=1
varetotal=record2("antal")*record("varepris")
varetotalen=varetotalen+varetotal

    MailIndhold= MailIndhold & record2("antal")
    MailIndhold= MailIndhold & record("varenummer")
    MailIndhold= MailIndhold & record("varenavn")
    MailIndhold= MailIndhold & formatnumber(record("varepris"),2)
    MailIndhold= MailIndhold & formatnumber(varetotal,2)&vbcrlf
record2.movenext
loop

    MailIndhold= MailIndhold & "" &vbcrlf

    MailIndhold= MailIndhold & "I alt ekskl. fragt & moms"
    MailIndhold= MailIndhold & formatnumber(varetotal,2)&vbcrlf

    MailIndhold= MailIndhold & "Fragt"
    MailIndhold= MailIndhold & "20,00"&vbcrlf

    MailIndhold= MailIndhold & "I alt inkl. fragt"
    MailIndhold= MailIndhold & formatnumber(varetotalen+20,2)&vbcrlf

    MailIndhold= MailIndhold & "Moms (25%)"
    MailIndhold= MailIndhold & formatnumber((varetotalen+20)*0.00,2)&vbcrlf

    MailIndhold= MailIndhold & "I alt inkl. moms"
    MailIndhold= MailIndhold & formatnumber((varetotalen+20)*1.00,2)&vbcrlf

BrevBody.Body = MailIndhold
BrevBody.Execute

Set BrevBody= Nothing

Mailen ser så sådan her ud:

Tak for bestilling fra min e-butik

Jeg sender nu en ordrebekræftelse, svarer ordren i emailen ikke til det du har bestilt, så kontakt mig hurtigst muligt, via emailen i bunden.

Ordren indhold :

Antal      Vare Nummer                Vare navn                Pris/Stk.          Beløb

--------------------------------------------------------------------------------------------------

1012-105Gul sok19,9519,95

I alt ekskl. fragt & moms19,95
Fragt20,00
I alt inkl. fragt39,95
Moms (25%)0,00
I alt inkl. moms39,95

Men det er meningen at antal står under Antal og varenummer under Varenummer osv.

håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede necro655 Nybegynder
10. oktober 2005 - 07:45 #1
brug HTMLBody propertien..og lav alt din tekst som til HTML ..og lav nogle
tabeller ..så skulle det gerne virke.
Avatar billede webnoob Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:35 #2
men når mailen skal være i ren tekst, så hjælper det ikke jeg laver den i html.
Avatar billede webnoob Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:51 #3
Lukker spørgsmålet, åbner et nyt med flere point for et svar jeg kan bruge.

http://www.eksperten.dk/spm/654910
Avatar billede webnoob Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:51 #4
Lukket