Avatar billede canon Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

winXP-pro og winXP-home kan ikke se hinanden i netværk

Hej
Jeg var lige ude og hjælpe en ven med hans netværk.
situation:
Han har 1 stationær pc (pro) med netkort og en bærbar (home) med netkort
Han har selv prøvet at forbinde de to med et krydset kabel uden held.
Han har kørt med 192.168.0.1 og 192.168.0.2 og delt mapper, men de har ikke kunne se hinanden.

Hans ønske:
Han ville gerne have at trådløst netværk mellem de 2 pc'er
Jeg har skaffet et access point og et wlan kort til den bærbar.
AP'et er konfigureret med en IP 192.168.1.5 og jeg har forbundet desktop'en med AP'et i ethernet indgangen på AP'et og gav desktop'en IP 192.168.1.6.
Herefter har jeg sat WLAN kort i laptop'en og sat IP til 192.168.1.7

Nu kan desktop'en ping'e laptop'en og omvent. MEN selvom jeg deler flere mapper på de 2 pc'er så kan de ikke se hinandens delte mapper.

Jeg fik ikke tjekket om de havde win-firewall (tror det dog ikke, i det jeg udfra enhedhåndterings knappens placering i 'my comps' properties at der ikke var SP2 installeret (på laptop'en))

Begge Pc'er er på workgroup 'MSHOME'
Der er en aktiv gæstekonto på desktop'en (som har winXPpro)

Jeg er så ude efter om der er en eller anden grim ting jeg mangler at slå til, eller gøre for at de 2 pc'r skal kunne se hinanden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:42 #1
se evt på denne tråd

http://exp.dk/spm/653269
Avatar billede heg Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:54 #2
Har du deaktiveret evt. firewalls ?
Avatar billede canon Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:07 #3
der er ikke firewalls, de kan se hinanden, men ikke delte mapper
Avatar billede canon Nybegynder
12. september 2006 - 22:02 #4
kuk