Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2005 - 10:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilke søgemaskiner skal man vælge?

Hejsa,

Jeg skal registrere en ny side i søgemaskinerne, men det er efterhånden så længe siden at jeg har gjort det sidst, at de mange søgemaskiner jeg brugte tidligere ikke tilbyder registrering på samme måde som tidligere.

- Yahoo.dk eksisterer praktisk talt ikke mere.
- Jubii.dk har lukket midlertidigt for gratis tilmelding (måske for at øge omsætningen).
- Altavista synes ikke at have en funktion til tilmelding af url'er som tidligere.
- Ofir.dk fiser.
- 1klik.dk - hmmm, skal den med der også?

Nej, men det er selvfølgelig et problem med ovenstående, men er der nogen der kender nogle nye gode søgemaskiner?

Selv har jeg registreret siden i google.coms katalog og det plejer at virke ok.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. oktober 2005 - 10:59 #1
Google lader til at være en af de mest brugte søgemaskiner. Jeg kender intet til statistikkerne, men uanset hvilket forum jeg er på eller falder over, bliver der 9 ud af 10 gange refereret til Google.

Det må afhænge af, hvad siden indeholder, og hvem den er henvendt til. Hvis den er firma-orienteret, er der måske nogle søgemaskiner, som er dedikeret den slags?

For private (både webmasters og "søgere") tipper jeg på Google. Dernæst er det et spørgsmål om at finde de rette søgekriterier, så alle ens potentielle besøgende falder over siden, enten de vil det eller ej, så at sige. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2005 - 11:58 #2
Tilmelding er jo den mindste del af det, optimering til de enkelte søgemaskiner er faktisk vigtigere. her er hvilke maskiner du bør konsentrere dig om, mest med optimering, men også med tilmelding.

Google er den vigtigste, det er den der giver mest trafik. En del at de følgende maskiner skal du koncentrere dig om fordi google tildeler deres link værdi.

ODP der ligger på www.dmoz.org giver ingen trafik, men er meget vigtig for google.

FAST der ligger på alltheweb.com er også vigtig dels giver den trafik, dels er den vigtig og dels bruges den af mange søgetjenester så du kommer gratis med flere steder.

Så er der de danske som SOL, ofir, eniro, jubii og et par stykker til disse giver svingende trafik, men er væsentlige i det samlede billed af tilstedeværelse i danmark. har således betydning for bl. google.

MSN og microsofts tiltag vil formentlig få øget betydning i fremtiden, gør noget her nu.

Ellers skal man følge med i hvad derer oppe i tiden da især de unges præferencer skifter hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2005 - 13:42 #3
Hejsa. Og tak for input.
Kender du flere relevante danske søgemaskiner/indeks?

Hvordan tilføjer man sig forøvrigt til msn.dk? Kunne ikke umiddelbart finde nogen steder på deres site.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2005 - 16:02 #4
Generelt er det relativt få danske søgemaskiner der giver trafik overhoved, det eneste de kan bruges til er at tælle som links så det er jo bare at starte fra en ende af