Avatar billede olleg Nybegynder
08. oktober 2005 - 23:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er Software Godt Nok ?

Hejsa!
Jeg har Sygate Firewall Pro... Er den sikker nok i forhold til en router... ?
Ville det være sikkert nok kun at have en software firewall kørende.. ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. oktober 2005 - 00:07 #1
Du får nok nogle delte meninger om det. Du er rigtigt godt sikret med Sygate Pro, som er en af bedste softwarefirewalls der findes. Peronligt mener jeg, at en router foran, giver lidt extra sikkerhed. Routeren og Softwarefirewallen supplerer hinanden fint, fordi Sygate har programkontrol, i modsætning til routeren. Men mit endelige svar er, at du ikke nødvendigvis behøver routeren, for at være godt sikret.
Avatar billede olleg Nybegynder
09. oktober 2005 - 00:09 #2
Ok, så at køre med Sygate og en router med nogle åbne porte er fint nok.. ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. oktober 2005 - 00:39 #3
Åbne porte er jo aldrig optimalt, men hvis du har lidt styr på hvad der foregår igennem dem, kan det godt gå an. Du får lige et par konfigurerings tips til Sygate. De er lavet til gratisversionen, men det meste kan også bruges i PRO http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede boxer Nybegynder
09. oktober 2005 - 07:26 #4
Når jeg burger et program der kræver åbne porte i routeren, sørger jeg ALTID for at lukke disse porte når jeg ikke bruger programmet.
Avatar billede olleg Nybegynder
09. oktober 2005 - 10:26 #5
Ok, tak for hjælpen... Gider i lige smide et svar alle sammen.. ?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. oktober 2005 - 10:47 #6
Pointene giver du til forewernewbie :o)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:23 #7
Velbekomme :)

Godt råd, boxer :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. oktober 2005 - 13:34 #8
Tak for point :)