Avatar billede redzoner Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Explorer kunne ikke initialiseres under opstart

Når jeg starter min computer op, får jeg en meldelelse om at Explorer.EXE ikke kunne initialiseres, derefter kommer den ikke længere.

Jeg kan godt komme ind i fejlsikret tilstand, men ved ikke hvordan jeg løser problemet.

Hjælp?
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 14:50 #1
prøv disse forslag i fejlsikret tilstand
http://hcma.dk/tips51to60.htm#no55
Avatar billede redzoner Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:51 #2
glemte nok at skrive at jeg bruger firefox.
Avatar billede redzoner Nybegynder
08. oktober 2005 - 15:14 #3
Prøvede det, men ingen ændring.
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 15:23 #4
prøv systemgendannelse
Avatar billede redzoner Nybegynder
08. oktober 2005 - 15:33 #5
Det var slået fra på min computer, ved ikke hvorfor! Har ellers tænkt på det :)
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 15:36 #6
tror du skal ud i en repair
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede redzoner Nybegynder
08. oktober 2005 - 19:01 #7
Det virkede umiddelbart ikke, da min comp ikke viste de samme ting som instruktionerne.

Hvis du, eller andre har en løsning...
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 19:05 #8
hvad hvis du følger repair delen her
http://helgec.dk/xp-install.html

egentlig er det  meget simpelt.. følge skærmbillederne.. undgå at formattere.. vælge først Repair ANDEN gang du får muligheden for det.
Avatar billede redzoner Nybegynder
08. oktober 2005 - 22:22 #9
Det gik fint under reparationen, men nu kan jeg slet ikke starte min comp. Den genstarter konstant lige meget hvilken måde jeg starter den op på.
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 23:06 #10
okay.. det er svært, at vurdere om det er hardwarefejl der er skyld i det..
Det vil sige du skal nok installere XP i en ny folder.. uden at formattere selvfølgelig.. virker det ikke så skal vi nok undersøge hvad det kan være af hardwarefejl
Avatar billede redzoner Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:46 #11
Well, min pc gik helt kold - så jeg formatterede. Men point har du da fortjent :)

Smid et svar.
Avatar billede kalp Novice
10. oktober 2005 - 14:48 #12
Det var mystisk, at den gik kold under en ny installation... men hvis du formatterede så var det i hvertfald ikke en hardwarefejl hvis alt virker nu:)