Avatar billede eblakoe Nybegynder
08. oktober 2005 - 09:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boote via cdrom drev for at køre F disk

Hej Eksperter
Jeg vil via boot disk køre Fdisk på en bærbar, for at at ændre partionnerne samt gøre den helt ren.
Der ligger både Win 2000 samt xp på den.
Hvordan får jeg den til at boote idet der ikke er et floppydrev og hvor kan jeg hente et bootningsprogram.
mvh
Eivind
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2005 - 10:02 #1
hvis den har et cd rom drev er en floppydisk overflødig, da installatitons cdén til enten 2000 eller XP giver mulighed for at slette og oprette partitioner under install.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:03 #2
Du skal boote på xpèn, køre en indstallation-L sletter og O opretter partitioner, derefter formateres windowspartitionen automatisk, du kan efterfølgende ekspresformatere evt. ekstra drev i windows.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:04 #3
Du er hurtig i dag screem_brille
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2005 - 10:05 #4
hehe skal man være nogen gange ;)
Avatar billede eblakoe Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:51 #5
Tak begge det funker
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:53 #6
Selv tak.
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2005 - 10:54 #7
var så lidt ;)