Avatar billede s_f Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:23 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

S. 775 Intel P4 Prescott - max vcore?

<b>CPU Type:</b> Intel Pentium 4 540, 3200 MHz (16 x 200)
<b>Motherboard Navn:</b> Asus P5GD2  (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Her er specs fra everest home, på min CPU og bundkort - jeg forsøger at clocke CPU'en - men den bliver ustabil og giver blåskærm - jeg har været oppe på 1,6 volt på vcore, den kører 1,4 standart - hvad må max være?
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 19:25 #1
hvorfor i alverden vil du clokke en cpu af den størrelse ? det er så minimalt det du kan (hvis du kan) mærke det bagefter ?
Avatar billede s_f Nybegynder
07. oktober 2005 - 23:22 #2
Vi har alle vores skøre ideer og projekter - så hvorfor svare med et spørgsmål? :)
Avatar billede inglenook Praktikant
07. oktober 2005 - 23:41 #3
helt aerligt brille. Er det ikke paa tide du faar 'et liv' udover exp ? Har fulgt med i din Exp historie og ved godt du gerne vil opfattes som 'ham der ved alt', men hvad i alverden bilder du egentlig ind ?  s_f stiller et helt ok spoergsmaal, og eftersom du ikke kan svare er du noedt til at nedgoere ham ? Har du ikke opnaaet dit maal med at vaere paa exp 'top 50' endnu ? I stedet for at komme med sure opstoed syn's jeg du skulle komme med hjaelp naar du har et svar og ellers holde k**f hvis du ikke kan bidrage til debatten.
Avatar billede inglenook Praktikant
07. oktober 2005 - 23:45 #4
p.s. undskyld for manglende ord og stave fejl. Hvis det er et stort problem maa du (brille) anmelde mig til co-admin
Avatar billede inglenook Praktikant
07. oktober 2005 - 23:47 #5
p.s. s_f, ked af at jeg spammer dit indlaeg. Foreslaar du opretter nyt spoergsmaal.
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 23:47 #6
nedgøre ham ? LOL du læser da som fanden læser biblelen, måske du skulle undersøge hvor meget / lidt der faktisk er at komme efter med en CPU som han har uden extreme kølingssystemer som f.eks kompressor køling.

Men faint nok jeg kan da være ligeglad med han brænder sin CPU af, eller nedsætter levetiden endel for 1-5% hurtigere maskine.

s_f go ahead brænd bare din CPU af, så kan inglenook så bagefter sige, hvorfro var der ikek nogen der fortalte hvor lidt der faktisk er at komme efter *G* (ej sorry men kan ikke tage det seriøst *GG*)
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 23:49 #7
inglenook jeg foreslår du klager over mig hvis du har så mange problemer med mig, og henvis gerne til den her tråd, det er åbenbart ikke tilladt at have en anden mening end dig
Avatar billede inglenook Praktikant
07. oktober 2005 - 23:54 #8
og det konstruktive i din foerste kommentar var ........?
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2005 - 00:02 #9
det er så minimalt det du kan (hvis du kan) mærke det bagefter ?
Avatar billede inglenook Praktikant
08. oktober 2005 - 00:19 #10
?
Avatar billede inglenook Praktikant
08. oktober 2005 - 00:21 #11
Her er specs fra everest home, på min CPU og bundkort - jeg forsøger at clocke CPU'en - men den bliver ustabil og giver blåskærm - jeg har været oppe på 1,6 volt på vcore, den kører 1,4 standart - hvad må max være
Avatar billede inglenook Praktikant
08. oktober 2005 - 00:22 #12
og hvor var det du svarede paa det....?
Avatar billede s_f Nybegynder
08. oktober 2005 - 00:23 #13
Christ... Grunden til jeg spurgte om hvor meget strøm den kunne holde til var netop at prøve at undgå at den skulle brænde af. Gør den det er jeg os ligeglad, i det tilfælde køber jeg en ny, forsøger bare at undersøge hvor meget jeg kan presse ud af den. Ligesom det OC går ud på.
Avatar billede inglenook Praktikant
08. oktober 2005 - 00:23 #14
hvad maa max vaere ? Ved du det ? Eller skal du bare score nemme point ?
Avatar billede inglenook Praktikant
08. oktober 2005 - 00:25 #15
sorry, s_f, blev lidt 'p*ssed off'......
Avatar billede s_f Nybegynder
08. oktober 2005 - 00:26 #16
^^ Det er mig der stiller spørgsmålet.. =)
Avatar billede inglenook Praktikant
08. oktober 2005 - 00:30 #17
so sorry, signing off.....
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2005 - 00:36 #18
du kan finde disse oplysninger i databaldet for cpuen på intels hjemme side, hjeg dropper udafdet her spørgsmål, gider ikke høre på det der larm længere *S*
Avatar billede zonqui Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:47 #19
Brille -> Du er da en klovn at høre på. For det første kan man få meget ud af de Intel cpu'er uden egentlig at have syg kølig. 540 er måske ikke den optimale, men det er før set at man med et ordentligt mobo og en Zalman luft køler, kan få en 3.2 op på små 4Ghz.

Undskyld jeg ødelægger tråden, det er ikke min hensigt, men blev som Inglenook, lidt pissed på Brille, for at komme med den skod-kommentar.

Og så til et oprindelige spørgsmål - Det kommer an på, hvor varm din cpu bliver. Når du hæver Vcore, skal du gøre det i små bider, hvis du har luftkøling, hvilket jeg går ud fra. Hold oøje med din CPU under load (Kør evt. prime95 for tortureteste din cpu). hvis tempen under load bliver meget mere end 70 grader, ville jeg stoppe.

Mvh morten
Avatar billede s_f Nybegynder
09. oktober 2005 - 02:28 #20
Okay, Morten - også min fremgangsmåde - men kunne jo være der var en fast skala, men selvføgelig er det afhænging af tempraturen - smid et svar.
Avatar billede s_f Nybegynder
09. oktober 2005 - 02:29 #21
Det underlige er at når jeg hæver min vcore, bliver min cpu selvføgelig varmere og den kan starte op - men den scorer bedere med mindre volt. Mistænker min PSU for fejlen.
Avatar billede screem_brille Novice
09. oktober 2005 - 02:32 #22
jeg vil så nærmere gætte på at det er fordi der så opstår for mange fejl og data skal sendes igen for at det passer...
Avatar billede s_f Nybegynder
31. oktober 2005 - 07:32 #23
lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2005 - 10:33 #24
inglenook> hvis nu du læser hvad jeg skriver, så kan du forstå min karma til dig.

Og så behøves man ikke deltage i spørgsmål, for at tildele karma!!!