Avatar billede birgitanielsen Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spare Jumpers

Jeg har købt en brugt PC på min arbejdsplads, åbnet kabinettet pga udskiftning af harddisk.
Jeg havde (under pkt. "Denne computer" set størrelsen var 1,2 GB), derfor ville jeg skifte til en større harddisk.
Jeg fik en 20 GB harddisk og pillede den ud som sad i PC'en, men på oversiden står der 30 GB AT102 (Maxtor), hvor
Jumperinstillingerne er sat til Master + Spare Jumbers.
Er der p.g.a. Spare Jumpers'en at den kun viser 1.2 GB harddisk til rådighed ?

Med venlig hilsen
Birgit
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2005 - 19:49 #1
Ja.
Spare Jumpers bruges når der er begrænsninger i en BIOS der gør at der ikke kan bruges diske med partitioner på over 2.1 Gb.
Avatar billede birgitanielsen Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:26 #2
Tak for svaret, men hvad gør jeg så !
Kan jeg ikke pille spare jumbers'en ud ?
Kan jeg ændre på BIOS, og hvordan ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2005 - 16:44 #3
Jo bare pil dem ud - de er der kun til systemer der ikke kan se diske på over 2.1 Gb.