Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 18:02 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Tv-out problemer

Hejsa

Jeg har et Geforce 7800GT som jeg gerne vil lave tv-out med til mit tv(doh!). MEn der er self problemer, jeg sætter det til gennem sådan en jeg sætter i scart stikket bag på tv'et. Den omformer jeg sætter i scart stikket har 4 udgange, en til et rundt kabel med en masse huller, og 3 små andre, et gult, rødt og hvidt hul. Jeg har puttet ledningerne i alle hullerne og det er jeg ret sikker på jeg har gjort rigtigt.

De ledninger går så videre til min VIVO og samler ledningerne fra tv'et der. Den går så videre til mit gfx kort. Men hvis jeg forsøger at detect mit TV på min computer lykkedes det ikke, jeg kan i hvert fald ikke få noget billede på mit tv.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nuclear_suspect Nybegynder
07. oktober 2005 - 18:32 #1
Ok, jeg er lidt forvirret over din forklaring så jeg vil prøve at fortælle hvad jeg har på mit GeForce FX 5900.

Mit Scart-stik bag fjernsynet har 3 stik, gul, hvid og rød.
Den adapter der fulgte med kortet (Som passer bar i kortet og burde gå ud i et gult stik) er sefølgelig sat i skærmkortet, jeg har så købt en forlænger ledning af samme type så jeg kan forbinde de 2 ting.

Opdater dine drivers (www.nvidia.com), genstart, højreklik på NVIDIA-indstillinger i din taskbar (Eller hvad det nu er den kaldes, den nede til højre ved siden af uret), vælg NVIDIA display og så din skærm, vælg Nview-skærmindstillinger og så burde du kunne ændre det derfra.

Jeg tror at:
Din driver måske er gammel eller at du ikke er forbundet ordentligt med det gule stik (Du behøver kun det gule)

Håber det kan hjælpe lidt.

- Nuclear_Suspect
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 18:48 #2
Det gule stik passer overhovedet ikke i mit gfx kort, det er derfor jeg har fået den vivo med som omformer. Jeg har den nyetse driver.
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:09 #3
Det scart stik som sidder i tv'et er der sat et S-VHS kabel i. Og gul, rød og hvid phonokabel mener jeg det hedder. Det går til den omformer som går ind i mit gfx-kort. Det er hvordan de 4 kabler der går ind i omformeren jeg er i tvivl om sidder rigtigt.
Avatar billede nuclear_suspect Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:11 #4
Ok, jeg tog lige fejl af VIVO og det som jeg har, så her er mit næste bud =)

Har du prøvet at bruge at kun bruge det gule kabel fra fjernsynet og så om bag i din vivo adapter?

http://img10.imageshack.us/img10/4331/kabel5kt.jpg (Go'e gamle paint)

Ellers så må jeg melde pas.

- Nuclear_Suspect
Avatar billede jokkejensen Novice
07. oktober 2005 - 19:18 #5
Du skriver der er 4 stik i dit scart men ikke hvilket video kabel du bruger ? supervideo eller bare video ? husk hvis du bruger s-video at TV'et skal understøtte det..
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:21 #6
Det er slet ikke den type kabel :/
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:23 #7
Nu har jeg hørt at man kan nøjes med et s-vhs kabel. Så det er nu sat til mellem mit tv og gfx-kort. For at teste det, men det virker heller ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. oktober 2005 - 19:45 #8
som sagt.. understøtter dit tv s-video ?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 19:49 #9
Genstart din computer mens der er kabel forbindelse mellem dit tv og computeren. Vær sikker på at scart sidder ordentligt i. - Nogle har en tendens til at falde ud. TV'et behøver ikke nødvendigvis at være tændt for at dette sker.

Højreklik på dit skrivebord og vælg egenskaber. Gå til fanebladet indstillinger. Har du nu 1 eller 2 skærme repræsenteret der?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 19:50 #10
wow.. det var lidt forvirrende. Jeg mener "TV'et behøver ikke nødvendigvis at være tændt for at computeren fanger signalet".
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:53 #11
Uhm.. Det ved jeg ikke..
Det er et Prosonic 28t16n

Jeg har nogle kanaler, hvilken en burde billedet komme frem på, av1, av2, av2-s?
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:54 #12
OKay genstarter lige
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 19:54 #13
hvis du har en av-s kanal så understøtter det s-vid.
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:57 #14
Nu har jeg genstartet.. Der er 2 skærme at vælge imellem nu.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 19:58 #15
så markerer du skærm to og vælger at windows skrivebordet skal udvides
tænd for dit tv og prøv dine av kanaler. der skulle gerne være et billede af din skrivebords baggrund nu... uden ikoner.. bare baggrunden.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 20:09 #16
Funker det?
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 20:37 #17
Nej.
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 20:39 #18
Kan det have noget med opløsningen at gøre på skærm 2? :/
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 21:02 #19
Måske. Prøv at sætte den til 800x600 og 50Hz.
Avatar billede human Nybegynder
07. oktober 2005 - 21:14 #20
Gjorde det ikke. Har du andre forslag?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2005 - 21:22 #21
hmm tjoh, tjek dine kabler. Måske der er et ben der er bøjet i et af stikkene?
Prøv at skifte til den sorte tv-out i stedet for den gule. Dvs skift til composite i stedet for s-vid.
Avatar billede human Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:42 #22
ingen ben er bøjet, har også prøvet med composite, virker heller ikke.
Avatar billede human Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:42 #23
virker stadig ik.