Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 09:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Radeon VIVO problemer (video in)

Jeg har mig den her kewl Radeon 64mb DDR VIVO, som kører fint hvad grafik angår, men der er det problem at vin video in ikke virker (2 af mine venner har det samme problem). jeg har tilsluttet grafikkortet (rigtigt) til min videos scart stik med de medfølgende kabler, men når jeg åbner ATI Video In programmet er alt jeg kan se et sort billede med nogle flimrende streger på tværs, jeg har prøvet at fuske med indstillingerne, men uden resultat.
ATI techsupport er umuligt at vride noget brugbart ud af, så jeg ville høre om der er nogen har der har et forslag?
skal man eventuelt installere mere end multimediacenter og drivere?
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 09:50 #1
Husk at vælge indgangskilde, composite, svhs.
Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 10:03 #2
det har jeg gjort
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 10:06 #3
Hvad bruger du som kilde (videobåndoptager eller hvad) og hvilke forbindelser har du valgt mellem kilden og grafikkortet?
Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 10:19 #4
Jeg bruger en sony video. jeg har sat scartconnectoren der fulgte med grafikkortet i scartudgangen på videoen, og jeg har sat stikkene rigtigt i (farverne passer)
jeg bruger en composite forbindelse
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 10:24 #5
Scartconnectoren er den forkerte type, den er beregnet som indgangsadapter på et tv (hvis det er den der følger med kortet). Derfor er de ben der skal bruges som udgang ikke forbundet. Du kan købe en scartadapter med en omskifter (in/out) for et beskedent beløb.
Det er såmænd problemet.
Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 10:27 #6
nice, det kan jeg bare i en alm forretning som ekspert eller hvad?
Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 10:27 #7
nice, det kan jeg bare i en alm forretning som ekspert eller hvad?
Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 10:27 #8
nå den kom med 2 gange :/
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 10:30 #9
Jeps god fornøjelse :o)
Avatar billede elcoyote Nybegynder
18. april 2001 - 10:33 #10
takker