Avatar billede larsny Nybegynder
07. oktober 2005 - 15:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

The transport failed to connect to the server.

Jeg har et lille mail problem...

jeg prøver at sende mail i c# gennem smtpserveren mail.avio.dk (hvilket er mit eget)
når jeg gør dette, får jeg fejlen:
The transport failed to connect to the server.

Hvis jeg så derimod sætter ip'en direkte ind så vil den gerne?
har tjekket at mail.avio.dk pejer hen på den rigtige ip...
Vi har også testet det med pop3 og den vil den gerne med mail.avio.dk

Nogen der kan hjælpe?
Bruger Ability Mail Server
Avatar billede perlund Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:14 #1
Du skriver du ikke lige noget om, hvilken maskine du afvikler koden fra. Kan maskinen resolve mail.avio.dk? Det lugter jo lidt af en skidt DNS opsætning.
Avatar billede larsny Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:16 #2
det kører på en af mine venner windows 2003 server...

men det virker jo fint gennem outlook
Avatar billede perlund Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:22 #3
Hvis den fint kan pinge mail.avio.dk fra en consol, er det sgu lidt mærkeligt :).
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:38 #4
vores ping virker fint fra consol, men hvis jeg sætter min server op til at bruge M$ pop3, smtp service/server så virker det fint nok med dns navnet.

(Jeg er den anden halvdel af projektet)
Avatar billede driis Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:33 #5
Prøv fra webserveren:
telnet mail.avio.dk 25

Hvis den ikke kan connecte, eller bliver smidt af, er der et-eller-andet galt på netværket mellem mailserver og webserver, evt. en firewall ?
Avatar billede larsny Nybegynder
02. august 2006 - 14:44 #6
lukker