Avatar billede kjs Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af politikker vedr. Internet sikkerhedsniveau.

Har fået et problem på en SBS 2003 server. Hvor jeg har været hjemme og sætte en hjemmearbejdsplads op, som kører remote desktop, og med shared profil som ligger på kontoret.

Da jeg hjemmefra koblede op til remote desktop, sagde den noget med at der ville ske nogle ændringer i rettigheder, men jeg troede bare det var lokalt.

Nu viser det sig, at på brugerens PC i firmaet er der i profilen sat nogle restriktioner omkring brug af internet. Alstå sikkerhedsniveauet på i exploren bliver styret af serveren.

Jeg har været i Gpedit.msc og kigge, men kan ikke finde noget her der styrer internettilgang.

Kan nogen måske hjælpe.
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:24 #1
lyder som du ikke er medlem af_ remote desktop users, men det er noget administrator af jeres firma netværk skal ændre, det kan du ikke ændre på din lokal maskine.
Avatar billede kjs Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:32 #2
Jeg er administratoren !!, og brugeren er medlem af remote desktop users, ville ellers ikke kunne logge på remote desktop hjemmefra !!!
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:37 #3
hvad er det så prøcist der ikke virker mht internettet ? (det er ikke fordi at internet explorer enhanced security configuration er enabled, og ikke er konfigureret vel ?)
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
07. oktober 2005 - 13:13 #4
Når man ændre sikkerheds indstillingerne i internet explorer, på kontorets arbejdsstationen, under fanebladet sikkerhed og på Internet ikonet, fortæller den at lav eller lav/melle ikke kan vælges da det styres af en gruppepolitik...
Hvilket forhindre at man kan gå på bl.a. Banken og Telmore og tanke op, samt andre links og internetadresser. Hvor på serveren skal dette rettes til, så man igen lokalt kan sætte sit ønskede sikkerhedsniveau.

Hjææælp
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 13:18 #5
hent group policy management fra microsoft, men er nu 99% sikker på det er fordi at internet enhanced security configuration er enabled, så fjerner du den komponent vil det virke som det plejer (med man kan ændre settings for zoner)
Avatar billede kjs Nybegynder
07. oktober 2005 - 13:43 #6
Brille - Hvor er det du slår internet enhanced security configuration til og fra.
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 13:44 #7
kontrolpanelet -> add / remove programs -> windows components
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:50 #8
Brille - Efter at have afinstalleret Internet Enhanced Security på serveren, er der stadig ingen ændring på arbejdsstationerne. Jeg kan forsat ikke selv vælge hvilket sikkerhedsniveau vil have på internet explorer... bliver stadig stadig promptet med beskeden om at sikkerhedsniveauet er for lavt... har prøvet at justere på Personlig sikker ( privacy ) det hjalp lidt på visse internet sider, men der er stadig problemer med billed indlæsning mv. på andre ...
Har du flere ideer til hvad det kan være... ? det er som sagt kommet efter brugerens profil er flyttet til serveren og der er oprettet Remte Desktop forbindelse
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:45 #9
brug for mere hjælp ?