Avatar billede cmau Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Postnummere i dk

Hejsa

Jeg skal bruge en opdateret liste over danske postnumre og kun danske, ikke fra Grøndland og Færørerne.

De skal ligge klar til at smide ind i databasen, så jeg ikke selv skal sidde og lave ctrl + c og ctrl + v med dem alle.

Håber der er nogen der ligger inde med sådan en.
Avatar billede klubba Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:35 #1
http://madsenworld.dk/forms/postnum1.htm <- Der skulle de alle sammen være..
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2005 - 20:35 #2
Avatar billede cmau Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:52 #3
bufferzone > hmm hvordan kan jeg så få det over i en mysql database?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2005 - 20:59 #4
Hmmm, unden at være sikker, så ville jeg mene at der er flere metoder.

Du kan åbne den i excel og gemme den som commasepareret (.csv fil) og så importere den.

Måske kan du importere direkte fra excel.

Jeg prøver lige og se om jeg kan finde noget interessant
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2005 - 21:01 #5
jeg søgte i google på from excet to mysql og der kom masser se f.eks. her

http://www.convert-in.com/xls2sql.htm
http://www.topshareware.com/Excel-to-MySQL-download-1422.htm

der er masser både free-, shareware og købemuligheder
Avatar billede mfalck Praktikant
06. oktober 2005 - 21:58 #6
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:29 #7
Avatar billede cmau Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:29 #8
Det er alt sammen lige meget nu, min lærer havde en som var klar.