Avatar billede listetyven Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:12 Der er 22 kommentarer

Logitech G5 + Steelpad S&S

Jeg modtager snart med posten Logitechs ny laser-gamer-mus, G5.
men er kommet til at tænke på, om den vil virke som den skal,
på en steelpad S&S(til dem der evt. ikke kender måtten: ru, mat, mørk plastic overflade!!).

vil laser-musen virke sammen med muse-måtten?
er der nogen der har dårlige erfaringer med musen?

På forhånd, mange tak!! :)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:30 #2
Jeg bruger selv MX1000 som vel er en model før G5.
Den bedste overflade du kan byde din mus er ren hvid - det skuller efter sigende spare lidt på batterierne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2005 - 19:39 #3
boxer> det er en skrøne og med markedets lænsgste levetid på een opladning er underlaget lige meget.
Underlaget er også ligemeget da det er en lasermus.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:58 #4
john > Jeg har ikke selv testet det, men da logitech skriver det (tjek ovenstående link), kan jeg kun gå ud fra at det passer. Det er trods alt dem der har lavet musen ;o)

Citat: "Underlaget er også ligemeget da det er en lasermus."
Her er jeg ikke helt klar over hvad du mener, men jeg ved af erfaring (min egen og andre brugere på E) at underlaget ikke er ligegyldigt. Ikke når vi snakker bevægelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2005 - 20:03 #5
boxer> det har jeg skam læst - men der omtales optisk mus.
Der er ikke optik i en lasermus :)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:10 #6
Hovsa - det må sq være kvajebajer *G*
John > Du har ret. Sjovt nok kom jeg frem til ovenstående link med en søgning på G5.
Avatar billede listetyven Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:11 #7
Håber på i alle er klar over at det er g7 der er cordless, og g5 der er med ledning!!...
Stellpad S&S er Sort.. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2005 - 21:02 #8
We know :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2005 - 21:02 #9
boxer> hæhæ ;)
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:25 #10
Du skal bare have en mat ens farvet underlag. undgå helst mussemåtter hvor der er lige sorte streger. Nu lyder det snart som om den mus ikke kan køre på mange underlag , men det er nok den mus som kan køre på flest underlag...
Personlig , så syntes jeg at et stort ark hvist papir et den bedste underlag der findes. den forster nogle få ører , og så kan man skrive notater på den , og til sidst , så skifter man den ud , når den er blevet for snavset...
Om der er optik i en lazer mus, det er der vel indbygget i den lyskilde der er...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2005 - 15:32 #11
"Om der er optik i en lazer mus, det er der vel indbygget i den lyskilde der er..."

Nej.
En lasermus har laserteknik hvorimod en optisk mus har optik.
Det er logik for burhøns :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:30 #12
Jeg har ellers fundet en link til Lazer optik
http://www.laseroptik.de/
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 20:05 #13
Tillykke med det????
Avatar billede boxer Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:04 #14
Kommentar: john_stigers

Der er jeg bange for du tager fejl John. Selvfølgelig er der optik i en laser mus.
Se hele navnet på denne mus:
http://www.pixmania.com/dk/dk/54200/art/logitech/tradlos_mus_cordless_mous.html?srcid=88

John > Det er vist dig der skylder en kvajebajer ;o)

Listetyven > Kan vi få lidt respons?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2005 - 22:58 #15
boxer> så er du vel også typen der tror på alt hvad der står på edbpriser.dk?

Der er ikke optik i en lasermus - der er optik i en optisk mus.
Det siger sig selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2005 - 23:00 #16
"Hvis du syntes at de optiske sensorers jævne registreringer var et stort fremskridt i forhold til kuglerne i de mekaniske mus, så lad os introducere dig til musen, som tager præcision og funktionalitet til et helt nyt niveau: Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse, verdens første lasermus.

Optisk teknologi er forældet. Du kan føje en ny dimension til dit computermiljø."

Kilde: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2135,CONTENTID=9043

boxer> hvem er det der skylder kvajebajer? ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2005 - 23:01 #17
Og så lige dødsstødet: "MX1000 er udstyret med Logitechs MX™-lasersystem, hvilket gør den langt mere ydelsesdygtig end optiske mus."
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2005 - 23:03 #18
listetyven> min OPTISKE mus (MX310) virker perfekt på den måtte - så den vil være perfekt til den måtte.
Avatar billede boxer Nybegynder
21. oktober 2005 - 06:45 #19
;o)
John vi bliver ikke enige.

"Der er ikke optik i en lasermus - der er optik i en optisk mus.
Det siger sig selv."
Nej, det siger ikke sig selv. Forskellen er at der er laseroptik i en lasermus og alm. optik i en optisk mus.

Men lad os stoppe diskussionen. Måske vil tiden vise hvem af os der skal af med den der kvajebajer *gg*
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2005 - 09:58 #20
boxer> jeg har nu 120% modbevist din påstand ved at bruge Logitechs egne ord, og du vil stadig have ret, dit æsel :)
Avatar billede boxer Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:07 #21
;o)
Nej jeg vil ikke have ret - jeg vil bare ikke give dig ret *lol*
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2005 - 10:08 #22
hæhæ