Avatar billede ulrikp Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:57 Der er 3 kommentarer

Ny session, window.open

Jeg har en loginside, som jeg gerne vil have flere forskellige brugere på samme maskine til at kunne logge ind fra. Problemet herved er, at bruger A's session overskrives af bruger B's, når han logger ind, fordi de logger ind fra samme parent vindue.
Jeg ved godt, at der startes en ny session, når der åbnes en ny proces-instans af internet explorer, men det ønsker jeg ikke at tvinge brugeren til at gøre. Er der nogen, der således ved, hvordan man kan tvinge en ny session til at blive oprettet ved window.open(), eller en anden løsning i ASP.NET?
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:02 #1
Nu kender jeg jo ikke årsagen, men det lyder som en lidt underlig tilgang til problemstillingen. De kan jo ikke bruge maskinen samtidig. Hvorfor så ikke gøre det 'the old fashion way'?
Avatar billede ulrikp Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:32 #2
Det er fordi, at det system, som jeg er ved at lave, skal kunne benyttes af flere mennesker bag samme skranke samtidigt. Eller d.v.s. jo ikke SAMTIDIGT, men jeg har lavet det sådan at man kan "låse" sit skærmbillede. Bruger A kan nemlig være igang med f.eks. at oprette et medlem, hvor der er mange data der skal indtastes, og så skal det være muligt for bruger B lige hurtigt at udføre eksempelvis et salg på samme maskine, hvilket går hurtigt... Var det forklaring nok?
Avatar billede perlund Nybegynder
06. oktober 2005 - 17:48 #3
Jeg kender umiddelbart ingen smart tricks. Jeg ville prøve at kigge på cookieless session og eller lave noget custom sessionhandling baseret på nogle url nøgler.