Avatar billede zalman Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke afspiller købte musik-filer omfattet af DRM

Hej Eksperter,

Når jeg forsøger at afspille købte musikfiler fra f.eks. dba.dk eller TDC får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Der er opstået en alvorlig beskyttelsesfejl i lagringen. Gendan dine licenser fra en tidligere sikkerhedskopi, og prøv igen."

Jeg har ikke en backup så jeg kan ikke gendanne.

Trykker jeg på knappen "Web hjælp" bliver jeg guidet til denne side: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/webhelp/default.aspx?&id=C00D277F

I følge guiden skal jeg gå ind i mappen "Windows Media DRM folder". Denne mappe kan jeg ikke lokalisere på min computer.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.
Avatar billede zalman Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:58 #1
Tror mindsanten selv jeg har løst problemet.
Har nogen samme problem ødser jeg gerne ud.
Avatar billede heg Nybegynder
06. oktober 2005 - 07:06 #2
Jeg er meget interesseret i løsningen
Avatar billede summer Mester
06. oktober 2005 - 08:40 #3
Under alle omstændigheder har man mulighed for at reloade musikfilerne, hvis der er sket en fejl.
Avatar billede zalman Nybegynder
06. oktober 2005 - 10:17 #4
Løsningen følger her:
Åbn Stifinderen -> funktioner -> Mappeindstillinger... -> Vis

Ud for punktet "Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)" fjerner du fluebenet og trykker "Ja".

Gå derefter ind i mappen: C:\Documents and Settings\All Users\DRM

Slet alle filer i denne mappe.
Gå derefter ind på denne side fra Microsoft: http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/da/indivit.asp?force=1

Tryk på update.

I ovennævnte mappe skulle der nu gerne være kommet en række nye filer.¨
Håber du kan få det til at virke. Det virkede i hvert fald for mig.

vh Zalman