Avatar billede klubba Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er den her PC hurtig nok til at køre Win 2000 server?

Hej.

Jeg ville lige spørge om denne her PC er hurtig nok til at køre Windows 2000 Server.

Det er en AMD Athlon CPU med 650 mHz
Jeg mener at der er 256 MB PC100 ram i.

Mange tak!
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 22:20 #1
ja det er den, men den ville blive glad for dobbelt så meget ram ;)
Avatar billede klubba Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:22 #2
Så må jeg ud og se mig om efter noget mere ram, tak
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 22:25 #3
var så lidt, har tidligere kørt 2003 på en 300Mhz med 192Mb ram (som mailserver) og det kørte ok, og var stabilt (først efter 6 måneder genstartede jeg den, pga mange opdateringer)
Avatar billede andrew Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:44 #4
Hej.

Du kan også tage et kig på Microsoft's hjemmeside, vedr. systemkrav.
Nu er siden selvf. ikk tilgængelig i øjeblikket vedr. Windows 2000 Server, men tag da et kig under Windows Advanced Server:
http://www.microsoft.com/windows2000/advancedserver/evaluation/sysreqs/default.asp

Mvh. Michael
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:34 #5
Jeg ruller med en M$ 2000 Server med alle opdateringer. Den bruges mest for Filserver/internet'fordeler' -> PII / 300Mhz / 265Mb RAM

Er igang med M$ 2003 Entreprise på en 280Mhz / 256 Mb RAM - ikke helt umuligt...
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 09:37 #6
2003 kører faktisk bedre på ældre hardware edn 2000 server gør (er min erfaring)
Avatar billede klubba Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:02 #7
Vil samme maskine være istand til at køre Win XP?
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 20:04 #8
ja win XP´s minimum krav er 64MB ram og 133Mhz cpu (men det er absolut ikek sjovt med sådan en konfiguration!)
Avatar billede klubba Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:05 #9
Ok, mange tak. Jeg vil prøve mig frem og se om jeg kan få den på nettet som en lille webserver. :)
Avatar billede andrew Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:57 #10
Hej.

Hvis du skal have den kørende som webserver eller filserver, kunne du da prøve at kaste dig ud i Linux. Linux er gratis, og kan hentes på nettet (Hvis du ikke allerede ved det). Bare et forslag :)

Mvh. Michael
Avatar billede klubba Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:36 #11
Hej Michael.

Det ved jeg godt. Jeg har arbejdet med Fedora Core Linux på den maskine i snart et halvt år. Men da jeg er begyndt at kode mere og mere i ASP syntes jeg ligesom også at der skulle være en windows server der kørte mine scripts. Men ellers syntes jeg også det er nemmere med Linux. :)
Avatar billede andrew Nybegynder
07. oktober 2005 - 18:51 #12
Okay. Jamen du skal have held og lykke med serveren. :)

Mvh. Michael