Avatar billede jspot Nybegynder
05. oktober 2005 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

extended desktop

jeg har en laptop og en ekstern 19" flatscreen.
jeg slår den eksterne til og fra efter behov, men hver gang den har været slået fra skal jeg ind og ændre indstillinger igen, da den går ned i 1024x768, og jeg vil gerne køre den store skærm i 1280x1024, mens skærmen på min laptop bare holder de 1024x768.
nogen der kender en løsning til at beholde de indstillinger man vælge? evt via tredjepartssoftware? jeg kan ikke finde noget der hjælper.
---
jeg har en acer travelmate 2350 og skærmen er en L1930SQ fra LG.
jeg kan styre skærmene enten via windows egenskaber, altså standarden, eller via intel(R) extreme graphics 2 for mobile.
jeg har et intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller, som sidder på bundkortet, med 64 mb shared ram.
jeg kan som sagt sagtens styre mine skærme som jeg vil, jeg er bare træt af at sætte det op fra bunden hver eneste gang jeg slår den eksterne skærm til og fra.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2005 - 16:47 #1
Så vidt jeg ved kan du sætte en "profil" via softwaren til Intel Extreme kortet.
På den måde kan du klikke på Intel ikonet nede i systemtray og her vælge din profil når skærmen er sat til.
Avatar billede jspot Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:24 #2
det er korrekt man kan vælge en profil, den holder bare ikke på nogen indstillinger. profilen kan ikke andet end at vælge aktive/deaktive skærme, og er dermed bare en mere besværlig måde at vælge aktiv skærm på.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:26 #3
Hmm... Er ellers overevist om det har virket på min laptop på arbejdet. Men der kan selvfølgelig sagtens findes forskellige versioner.
Avatar billede jspot Nybegynder
16. maj 2006 - 18:13 #4
jeg hører gerne nærmere, hvis nogen kan sige præcis hvad jeg skal trykke på. er ikke noob, jeg kan bare ikke se mig frem til noget der virker. jeg kan godt gemme og hente profiler, det har som sagt bare ingen effekt
Avatar billede jspot Nybegynder
04. juli 2008 - 20:20 #5
Gammel tråd efterhånden.
Hvis jeg vidste hvordan, ville jeg lukke den...
Avatar billede jspot Nybegynder
09. juli 2008 - 08:59 #6
Hmm... Kiggede lige nærmere, jeg har stadig samme problem. Formoder ikke nogen svarer, så jeg lukker og opretter evt ny.