Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2005 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Terminal server klient husker ikke default printer

På en terminal server klient ændrer jeg default printeren, men det huskes ikke næste gang jeg logger på. Jeg synes ikke at jeg kan finde policies m.v. der styrer dette. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:14 #1
printere styres ikke med policies (direkte) men via et logonscript (som kan køres via policies), er problemet der med alle brugere eller er det kun en enkelt bruger som har problemer ?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2005 - 19:17 #2
Problemet er at de enkelte brugere skal have forskellige default printere. Og det var selvfølgelig nemmest blot at kunne rette når brugeren var logget på. Men ændringen bliver altså ikke husket. Jeg gættede derfor på en policy der angav om brugeren måtte rette default printer. Men det kan jo også være noget helt andet...
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:20 #3
nej men ved de laver forskellige logon scripts, kan du via en GPO styre det.
Avatar billede kyndboel Nybegynder
09. oktober 2005 - 23:27 #4
Kan du bruge det her?: Goooooogle:
http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/20028/20028.html?Ad=1

snip->
KIX Script for Printing: http://www.winnetmag.com/Files/20028/20028.zip

We had to move more than 400 users to a new location that had a completely new infrastructure. Adding printers was a big hassle. I wrote a KIX script, which Listing 1 shows, that checks for group membership, then sets the appropriate printer. This script includes a level of error-checking: If the script successfully adds the printer, it displays an onscreen message that contains the userid variable and says the process was successful. If the script doesn't add a printer, the script presents an error message that asks the user to contact the Help desk and sets up a default printer.

—Vijay Luthra
vijay_luthra@ml.com

<- snap
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2005 - 08:30 #5
Tak for tips om løse problemet med et skipt. Men jeg synes nu stadig at det er interessant at finde ud af hvordan det opstår. Det kunne jo også tænkes at brugeren selv skal kunne skifte defaultprinter efter behov. Tanken med en terminal server er vel netop at man ikke behøves at have samme fysiske placering - og dermed kan der også opstå et behov for at skifte til en anden default printer.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:15 #6
brug for mere hjælp ?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 14:21 #7
Jeg ville jo helst undgå skribtet og har stadig ikke fundet løsningen på det egentlige problem, nemlig at default printeren "glemmes". I den løsning som Kyndboel foreslår står der jo også netop at deres helpdesk sætter en default printer op i nogle tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2006 - 15:34 #8
Er ved at rydde op i gamle spørgsmål, så dette må også hellere blive lukket. Ved opgradering til 2003 server blev det faktisk løst med scripts, så hvis der er nogle der vil have points skal jeg lige have et svar i stedet for en kommentar.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:42 #9
brug for mere hjælp ?